علی جنتی: جشنواره فیلم فجر نابسامانی های خانواده را مورد توجه قرار داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان ناگفته هایی از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، از رونمایی یک سامانه نمایش درخواستی برای مخاطبان آثار فرهنگی هنری در سال جدید، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت جماران، علی جنتی، اظهار کرد: تصور می کنم یکی از کارهای خوبی که در عرصه فرهنگ و هنر در سال 94 صورت گرفت، تجربه پیشرفت های خوبی بود که در عرصه سینما تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم هم از نظر تعداد آثار ساخته شده و هم از نظر کیفیت و محتوای فیلم ها، روند خوبی را مشاهده کردیم چرا که به مسائل اجتماعی به خوبی پرداخته شده و نابسامانی هایی را که در اطرافمان داریم به خصوص در حوزه خانواده، به درستی مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: در جشنواره امسال شاهد اکران یکسری فیلم های ارزشی مانند «ایستاده در غبار» که زندگی مرحوم شهید احمد متوسلیان را به تصویر کشیده، «سیانور» که مربوط به دوران پیش از انقلاب است و حوادثی را که در سازمان مجاهدین خلق اتفاق افتاد را به تصویر کشیده است.

جنتی افزود: همچنین فیلم های «بادیگارد» جزو فیلم های بسیار خوب ساخته شده در جشنواره امسال بود و فیلم «ابد و یک روز» که 9 سیمرغ بلورین را به خود اختصاص داده در زمره آثار مطرح عرضه شده در این جشنواره بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همچنین فیلم های خوب دیگری هم در این راستا وجود داشتند که بنا به دلایلی موفق به دریافت سیمرغ نشدند؛ چرا که در جشنواره و برای بخش سودای سیمرغ نمی توانستیم بیشتر از 22 فیلم را انتخاب کنیم. برای نگاه نو هم 11 فیلم را برای همان 11 روز در نظر گرفتیم.

وی همچنین گفت: علاوه بر آثاری که موفق به دریافت سیمرغ شدند، آثار قابل توجه دیگری هم در این زمینه وجود دارد و فیلمسازان خوبی در این زمینه وارد عرصه شده اند و مشغول فیلمسازی و بازیگری اند.

جنتی تصریح کرد: در حوزه های دیگری هم اتفاقات خوبی افتاده از جمله جشنواره موسیقی فجر که امسال نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر برگزار شد و مجموعا نسبت به گذشته رضایت بیشتری داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: در حوزه سینما کارهای خیلی خوبی هم در پیش داریم که انشاالله سال آینده اجرایی می شود از جمله رونمایی از سامانه نمایش درخواستی که در این سامانه مجموعه فیلم های قبل و بعد از انقلاب که تعدادشان به بیش از سه هزار فیلم می رسد را در این سامانه نمایش می دهیم. در این سامانه همچنین هزاران بسته و آلبوم موسیقی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد و به صورت اپلیکیشن برای گوشی های تلفن همراه طراحی می شود و افراد با قیمتی مناسب می توانند آن ها را انتخاب کنند.

وی افزود: امکان خرید و مشاهده آنلاین آثار فرهنگی هنری اتفاق بسیار ارزشمندی است که در این راستا رخ داده و افراد بدون مراجعه حضوری به مراکز فروش آثار فرهنگی هنری، امکان دریافت اثر مورد علاقه شان را پیدا می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: البته نباید از یاد برد که با در دسترس قرار گرفتن بخش آنلاین آثار فرهنگی هنری، وجه خرید آن ها به شکل حضوری از بین نمی رود مانند وضعیت خرید بسیاری از کتاب های آنلاین که با وجود آنلاین بودن و سهولت دسترسی، بر وجه خرید کتاب مکتوب اثری بر جای نمی گذارد.
503

کد خبر: 620485

وب گردی

وب گردی