هیوندای سانتافه خودروی پلیس شد

سانتافه خودروی شاسی بلند هیوندای، ازین به بعد به عنوان خودروی پلیس در خیابان‌های کشور دیده می‌شود. اولین عکس از سانتافه به عنوان خودروی پلیس در ایران با مشخصات دیگر خودروهای نیروی انتظامی منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، نیروی انتظامی برای برخورد مناسب با اشرار و تعقیب راحت‌تر خلافکاران، همیشه از خودروهای به‌روز و باکیفیت دنیا استفاده می‌کند. در سال‌های گذشته نیروی انتظامی علاوه بر استفاده از خودروهای داخلی مانند سمند، از خودروهای روز دنیا همچون مدل‌های مختلف مرسدس بنز و تویوتا نیز استفاده کرده است.

اما به تازگی عکسی از هیوندای سانتافه با شکل و شمایل خودروهای نیروی انتظامی منتشر شده است که نشان می‌دهد این خودروی شاسی بلند کره‌ای به جمع خودروهای پلیس در ایران پیوسته است.

هیوندای سانتافه با دو پیشرانه‌ مختلف ۴ و ۶ سیلندر با حجم ۲۴۰۰ و ۳۵۰۰ سی‌سی عرضه می‌شود که به ترتیب توانایی تولید ۱۹۰ و ۲۸۰ اسب بخار را دارند. هر دو نمونه‌ی این شاسی بلند از جعبه‌دنده‌ اتوماتیک ۶ سرعته بهره می‌برند. البته پیشرانه ۳۵۰۰ سی‌سی این خودرو به دلیل منع واردات خودرو‌های با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، در ایران به فروش نمی‌رسد. با این حال هنوز مشخص نیست که نمونه‌ی به کار رفته توسط نیروی انتظامی از کدام پیشرانه‌ بهره می‌برد.

20103

کد خبر: 620569

وب گردی

وب گردی