تولید قرص در خانه با چاپگر داروساز

محققان موسسه MIT برای اولین ‌بار موفق به ساخت چاپگر داروساز با توانایی تولید قرص از روی نسخه بیمار شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نمونه آزمایشی چاپگر داروساز در اندازه یخچال معمولی ساخته شده که قادر به تولید چهار فرمول دارویی است.

محققان معتقدند که با این فناوری می‌توان حدود 1000 دوز دارویی را در کمتر از 24 ساعت تولید کرد.

فناوری چاپگر داروساز هنوز در مراحل ابتدایی است و محققان به دنبال ساخت نمونه کوچکتر و با قابلیت ساخت قرص‌هایی با ترکیبات پیچیده‌تر هستند.

با توجه به روند طولانی ساخت یک دارو در شرایط فعلی، این دستگاه قادر است تا هر دارو را با توجه به مواد اولیه در 24 ساعت تولید کند.

دستگاه داروساز خانگی تمامی مراحل ساخت دارو را برخلاف روند فعلی در یک زمان و مکان ترکیب و تولید می‌کند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

پروفسور آلان میرسون، متخصص مهندسی شیمی از موسسه MIT در مورد مزایای ساخت دارو در پروسه‌ کوتاه گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در صنعت داروسازی، روند ساخت دارو در مکان‌های مختلف است که موجب طولانی شدن روند ساخت دارو شده و توزیع یکنواخت دارو را با مشکل مواجه می‌کند.

او در ادامه گفت: مهم‌ترین مزیت این دستگاه ترکیب و تولید قرص در یک مکان و با حداقل زمان است، اما باید در نظر گرفت که این فناوری جایگزین شیوه سنتی تولید دارو نخواهد شد بلکه به عنوان جایگزینی سریع و در دسترس در مواقع اضطراری یا در موقعیت‌های مکانی خاص کاربرد دارد.

20103

کد خبر: 620605

وب گردی

وب گردی