ورود سامانه بارشی از شمال غرب در عصر 15 فروردین/شمال غرب و شمال شرق کشور منتظر بارش باران و برف  باشند

سامانه بارشی که از عصر امروز از شمال غرب وارد کشور می‌شود تا سه‌شنبه فعال بوده و گستره آن به شرق و شمال شرق کشور می‌رسد. این سامانه موجب بارش باران و برف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از نسیم، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان درخصوص سامانه بارشی که یکشنبه بعدازظهر از شمال غرب وارد کشور می شود، گفت: این سامانه تا دوشنبه در شمال غرب و از دوشنبه تا سه شنبه در شمال و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران و برف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی منتهی به این نواحی خواهد شد.

او بر این اساس تشریح کرد: از شامگاه یکشنبه 95/01/15 بارش باران و برف در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و بارش باران در جلگه های گیلان و بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی دوشنبه 95/01/16 در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و برف; در جلگه های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش برف خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به بارش باران و برف در خراسان شمالی از دوشنبه بعدازظهر تا سه شنبه، تاکید کرد: بارش برف در جاده های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات غربی و جنوبی گیلان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مطابق با زمان های فوق موجب لغزندگی می شود و برای تردد در جاده های کوهستانی یاد شده جهت حفظ ایمنی علاوه بر بکارگیری تمهیدات لازم همراه داشتن زنجیر چرخ توصیه می شود.

20106

کد خبر: 620734

وب گردی

وب گردی