کمبود  فضای آموزشی برای دانش آموزان اوتیسم

رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از کمبود فضاهای آموزشی برای دانش آموزان اوتیسم خبر داد و گفت :در تهران 6 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه شامل 7 گروه آسیب پذیر بینایی ، آسیب پذیر شنوایی ، معلولان جسمی حرکتی ، کم توان ذهنی ، معلولان چند معلولیتی ، اختلالات یادگیری و اختلالات رفتاری در حال تحصیل هستند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز :وجیه الله پرویزی به تعداد مدارس استثنایی در تهران اشاره کرد و گفت: در تهران 56 مدرسه استثنایی دولتی و 9 مدرسه غیر انتفاعی وجود دارد که تعداد بیشتر مدارس دولتی به صورت مجتمع هستند و از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه به صورت تخصصی در خدمت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

در سال جاری 5 پروژه افتتاح شد که 3 پروژه آن خیر ساز بوده و توسط نیکوکاران ساخته شده است.

پرویزی با بیان این مطلب گفت:صد در صد مجتمع آموزشی صدرا توسط علی روحی خیر مدرسه ساز ساخته و تجهیز شده است و هزینه آن بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه مجتمع مخصوص دانش آموزان کم توان ذهنی است گفت:130 دانش آموز کم توان ذهنی پسر در این مجتمع از مقطع آمادگی و ابتدایی تا متوسطه مشغول تحصیل هستند.

پرویزی تاکید کرد:بیشتر نیازهای آموزش و پرورش استثنایی تهران با کمک خیران تامین می شود و می توانم به جرات بگوبم که اگر خیران مدرسه ساز نبودند آموزش و پرورش استثنایی تهران معنا و مفهومی نداشت.

او به ساخت 20 مجتمع اموزشی در بخش استثنایی توسط خیران اشاره کرد و گفت:این چهارمین پروژه ای که در سال جاری تئسط خیرین ساخته و افتتاح می شود و در آینده پروژه های بزرگی در منطقه 18 و یک پروژه کانون فرهنگی و تربیتی در منطقه 4 افتتاح می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به افتتاح پروژه آب درمانی اشاره کرد و گفت:به زودی پروژه آب درمانی ویژه دختران جسمی حرکتی در منطقه 2 به بهره برداری می رسد.

پرویزی بیشترین مشکل و دغدغه مسئولان آموزش و پرورش را در تامین فضای آموزشی برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش کودکان مبتلا به اوتیسم از خیران مدرسه ساز خواهش می کنم به این بچه ها توجه بیشتری داشته باشند.

105105

کد خبر: 620738

وب گردی

وب گردی