امام‌جمعه خورموج: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سرآمد است

امام‌جمعه خورموج در دیدار با مسئولان دانشگاه |آزاد اسلامی خورموج گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خورموج سرآمد است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در نشست با رئیس و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج ضمن تبریک سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تولد امام خمینی (ره) بیان کرد: نباید مجامع دانشگاهی سیاست‌زده شوند و تحت تأثیر جناح‌بندی‌های سیاسی قرار گیرند.

امام‌جمعه خورموج با بیان اینکه نباید مجامع دانشگاهی سیاست‌زده شوند گفت: دانشجو باید دارای بینش، فهم، معلومات و بصیرت سیاسی باشد اما سیاست‌زده نباشد.

وی ادامه داد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بالا بردن تخصص و فناوری مورد نیاز نظام در محیط‌های آموزش عالی است و آنچه از پیشرفت‌های دانش‌بنیان در مجموعه نظام شاهد آن هستیم از اصرار و پیگیری‌های رهبری برای مجامع علمی و پژوهشی است.

مصلح بابیان هر کاری با علم می‌تواند پیشرفت کند یادآور شد: یکی از طولانی‌ترین ملاقات‌های مقام معظم رهبری، با اساتید و دانشجویان است زیرا محیط‌های دانشگاهی در کشور تأثیرگذار هستند.

وی افزود: امروز دانشگاه‌ها باید با روش‌های نوین کار کنند و به آخرین پدیده‌هایی که بشر به آن دسترسی دارد برسند و این باعث رشد بیشتر علمی کشور خواهد شد.

مصلح تأکید کرد: شهرستان دشتی می‌تواند رشد علمی خوبی در جامعه داشته باشد و دانشگاه‌ها می‌توانند با جذب جاذبه دانشجوی بیشتری را پذیرش کنند.

وی ایجاد نشاط و شادی در بین دانشجویان و اساتید را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: دانشجویان در کنار حضور در کلاس‌های درس نیاز به کارهای فرهنگی دارند که این اقدام در دانشگاه آزاد خورموج در عمل ثابت‌شده است.

مصلح تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در صنایع مختلف استان رشد و پیشرفت داشته‌باشیم باید رابطه تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت برقرار شود و رشته‌ها مطابق با نیاز استان ایجاد شود.

وی افزود: دانشجویانی که در استان بوشهر مشغول به تحصیل می‌شوند باید در زمان فارغ‌التحصیل شدن بازار کار آن‌ها فراهم باشد هرچند نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداران و مسئولین استان بوشهر در جذب 50 درصدی از نیروهای بوشهری در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی تلاش داشتند.

مصلح بیان کرد: این مشکل در کارخانه سیمان مند دشتی نیز وجود دارد که از 350 نیروی جذب‌شده فقط 150 نفر از دشتی هستند که باید این خلا به‌وسیله همت بلند دانشگاه‌ها و مجامع آموزش عالی حل شود.

وی افزود: کارهای خوبی در بخش فرهنگی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج صورت‌گرفته که جای تقدیر است.

20101

کد خبر: 620774

وب گردی

وب گردی