عوامل کشته شدن 350 نفر در تصادفات نوروزی چیست؟

تعطیلات نوروز 1395 به پایان رسید و به دنبال آن دفتر سفرهای نوروزی نیز بسته شد، اما موضوعی که نگرانی همه را به دنبال دارد، آمار بالای تصادفاتی است که در این ایام به وقوع پیوسته و کشته‌ها و مصدومان بسیاری به جای گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان به گفته سرهنگ محمد حسین حمیدی فرمانده پلیس راه تا روز 13 فروردین ماه 350 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

او واژگونی خودروها را بیشترین علت تلفات در حوادث رانندگی در نوروز امسال عنوان و بیان کرد: 45 درصد از تلفات رانندگی به علت واژگونی به وقوع پیوسته که خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو از جمله عوامل اصلی واژگونی خودروها محسوب می‌شود.

البته وقوع تصادفات ناگوار در کشور علت‌های مختلفی دارد که یکی از آنها عدم رعایت قوانین و مقرارت توسط رانندگان است که هر چند در این خصوص تلاش برای فرهنگ‌سازی احترام به قوانین رانندگی انجام شده است، اما متاسفانه تاکنون این تلاش ثمره‌ای نداشته است و دلیل این مدعا آمار بالای تصادفات و کشته‌های ایام نوروز 95 است.

از دیگر عوامل تصادفات در کشور کیفیت پائین خودروهای کشور است، زیرا خودروهای ساخت کشور از ایمنی پایینی برخوردار است و همین عامل باعث بالا رفتن آمار کشته‌ها و مصدومان شده است و مسئولان باید برای این معضل باید راهکار اساسی اندیشه کنند.

یکی از راهکارهایی که نیروی انتظامی برای جلوگیری از وقوع تصادفات منجر به فوت و جراحت در این ایام در نظر گرفت، افزایش جرایم رانندگی بود، اما این راهکارهم نتوانست راه به جایی ببرد و مانند سال گذشته شاهد نوروزی خونین برای برخی از هموطنان بودیم.

از دیگر عواملی که می‌توان در این مورد ذکر کرد، استاندارد نبودن جاده‌ها و عدم ایمنی بسیاری از راه‌های کشور است که جان مسافران را با خطر مواجه می کند، هر چند در این خصوص وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است، اما این اقدامات کافی نیست.

در مجموع در مورد تصادفات جاده‌ای کشور باید چاره‌ای اندیشیده شود و مسئولان هر کدام در حوزه خود راهکارهایی در نظر بگیرند، تا در آینده شاهد این گونه حوادث ناگوار در کشور نباشیم، زیرا این تصادفات خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به کشور تحمیل می‌کند.

البته این اقدامات باید با هم‌پوشانی و آگاهی‌بخشی عوامل مختلف توسط مسئولان انجام شود تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد، امید است با اقداماتی که انجام خواهد شد، شاهد تصادفات کمتری در جاده‌ها و راه‌های کشور باشیم.

105105

کد خبر: 620883

وب گردی

وب گردی