آیا گربه‌ها لهجه دارند؟

دانشمندان سوئدی به دنبال بررسی این نکته هستند که آیا گربه‌ها هم لهجه دارند یا نه؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دانشمندان سوئدی دانشگاه لوند بر این باور هستند که گربه‌ها احتمالا لهجه‌های مخصوص و منحصر به فردی برای خود دارند. آن‌ها نمونه‌هایی از صداهای تولید شده توسط گربه‌های شهر لوند در جنوب سوئد و شهر استکهلم در 400 مایلی شمال سوئد را جمع‌آوری کردند تا به بررسی این نکته بپردازند که آیا گربه‌ها واقعا دارای لهجه مخصوص به خود هستند یا خیر.

با آنالیز آهنگ و تن صدا، محققان امیدوارند که دریابند آیا گربه‌ها بر حسب مکانی که در آن زندگی می‌کنند، دارای لهجه خاصی هستند یا خیر.

این بخشی از یک مطالعه گسترده‌تر است که به بررسی تعاملات انسان‌ها و گربه‌ها با یکدیگر می‌پردازد و احتمالا می‌تواند به درک بهتر معنای صداهای مختلفی که توسط گربه‌ها ایجاد می‌شود کمک کند.

در این تحقیق آهنگ صدای گربه‌ها مورد بررسی قرار ‌گرفت تا الگوی صداهای تولید شده در نژادهای مختلف و در طول دوره‌های حسی متفاوت شناسایی شود.

محققان همچنین تاثیر صداهای انسانی بر عکس‌العمل گربه‌های خانگی را مورد بررسی قرار خواهند داد تا دریابند که آیا گربه‌ها، یک صدای آشنا را بر اساس نوع صحبت کردن و لهجه را تشخیص می‌دهند یا نه.

پژوهشگران بر این باورند که احتمالا گربه‌های نژادهای مختلف از آهنگ‌های صوتی خاصی استفاده می‌کنند. به نظر آنها، گربه‌هایی که در مناطقی زندگی می‌کنند که انسان‌ها الگوهای آهنگین خاصی در صحبت کردن دارند، دارای لهجه خاص و منحصر به فردی هستند.

20103

کد خبر: 620948

وب گردی

وب گردی