آیین آغاز سال جدید دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد

آیین آغاز سال جدید دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه با حضور دکتر محمدعلی علی علیزاده، اعضای هیات رئیسه و کارکنان در مسجد حضرت محمدامین(ص) مجتمع فرهنگی برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی علیزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه با اشاره به نام‌گذاری سال 1395 توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل گفت: نام‌گذاری امسال، شعاری شایسته و روشن و مشخص برای حفظ نظام و امنیت اقتصادی کشور است و دانشگاه آزاد اسلامی بالأخص دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه در تحقق این امر گام برمی‌دارد.

محمدعلی علیزاده با برشمردن دستاوردهای سال 1394 در توسعه تحصیلات تکمیلی دوره‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و نیز فعالیت‌های پژوهشی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و تراز مالی مثبت دانشگاه گفت: سال 1394، سال خوبی بود که توانستیم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان واحد غیر زیان ده شناخته و موفق عمل نماییم. همچنین پذیرش دانشجو در حد مطلوب و بیشتر از پیش‌بینی های صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه مدیریت نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها را از بارزترین اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و ادامه داد: طی سال‌های 93 و 94 با اجرای طرح‌های تشویقی بازنشستگی و بازخرید پیش از موعد کارکنان و اعضای هیات علمی 24 تن از کارکنان و اعضای هیات علمی با دانشگاه قطع همکاری نموده و آمار کارکنان از 102 پست به 80 پست کاهش یافت.

محمدعلی علیزاده کاهش نیروی انسانی و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجو را باعث افزایش سهم 20 درصدی تأمین منابع مالی از منابع غیرشهریه ای در سال 1395 دانست و گفت: کنترل و مدیریت هزینه‌ها از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در حوزه مدیریتی است و مدیریت هزینه‌های جاری و پرسنلی و تأمین زیرساخت‌های اقتصادی و نیز سرمایه‌گذاری نقدینگی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه در سال 1395 در راستای تحقق سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

در خاتمه آیین کارکنان با حضور بر مزار 5 شهید گمنام مدفون در مجتمع فرهنگی دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و تجدید عهد نمودند.

20103

کد خبر: 620953

وب گردی

وب گردی