ثبت 2 هزار مورد شکایت  به سامانه 190/ در ایام نورز 50 هزار نفر از مسمومیت نجات  یافتند

اولین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در سال 95 امروز دوشنبه در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.


نیوشا یعقوبی - ایسکانیوز : دکتر خسرو صادق نیت با اشاره به اقدامات نوروزی وزارت بهداشت گفت: امسال هزار و 700 اکیپ سیار و ثابت بازرسی مشغول به فعالیت بودند که ساعت بازرسی آنها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود. این اکیپ از اماکن حساس از لحاظ بهداشتی و بهداشت محیطی شامل مراکز ارائه دهنده مواد غذایی را بررسی کردندو اگرموردی نیاز به تذکر بود با دادن تذکر به محل مربوطه رفته و در جهت رفع مشکل اقدام کردند و پرونده مراکز پلمپ شده را به سیستم قضایی ارجاع دادند.
او ادامه داد: در مدت این طرح 600 هزار بازرسی ازاماکن مختلف صورت گرفت .10 هزار مورد تخلفاتی که میتوانستند صدمات جدی به سلامت مردم برسانند ، به سیستم قضایی ارجاع داده شدند و 700 مورد نیز پلمپ شدند. 870 کیلو مواد غذایی آلوده نیز معدوم شد.اگر در نظر بگیریم 50 گرم از مواد غذایی میتواند یک فرد را مسموم کند،توانستیم از مسمویت 50 هزار نفر جلوگیری کنیم.
او افزود: همچنین در ادامه این طرح از مواد غذایی و آب آشامیدنی نمونه برداری شد. 350 هزار نمونه برداری از آب آشامیدنی آزمایش شد و سلامت آن مورد تایید قرار گرفت.همچنین آب استخرها از لحاظ بهداشتی وآلودگی های میکروبی مورد بررسی قرار گرفت وبیش از 5 هزار مورد ازآنها که از لحاظ میکروبی مشکل داشتند که با آنها برخورد شد.
او در ادامه به سامانه 190 اشاره کرد ودر این باره گفت: سامانه 190 که گزارشات مردمی را به ثبت می رساند و به آنها رسیدگی می کرد نیز با استقبال خوبی روبرو شد که در آن بیش از 2 هزار مورد شکایت به ثبت رسید .حدود نیمی از مواد غذایی که معدوم شدند به دنبال همین شکایات مردمی صورت گرفته است.این سامانه به صورت 24 ساعته به فعالیت میپرداخت تا درصورت گزارش تخلف اکیپ ها به آن رسیدگی کنند.

20106

کد خبر: 621148

وب گردی

وب گردی