نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین/رقابت 320 تیم از 9 کشور جهان در 4 لیگ

نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور مرتضی موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

مرتضی موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نشست خبر یازدهمین دوره مسابقات بین المللی روبروکاپ، ضمن تبریک حلول سال جدید گفت: یکی از راه های تحقق شعار تبیین شده توسط مقام رهبری استفاده از هوش مصنوعی و حوزه سخت افزار است که می تواند گام موثری در این راه باشد.

او در ادامه گفت: تنها حوزه ای که بازدارنده حضور جوانان ما در زمان تحریم نبود، دانش فنی و علم بود و این موضوع نشان دهنده این موضوع است که جامعه جهانی به نوآوری های ذهنی جوانان ما نیاز دارد.

او در ادامه گفت: مسابقات روبوکاپ از سال 85 هرسال در کشور ما برگزار می شود و هزساله این مسابقات از لحاظ کیفی و کمی رشد داشته است و این نشان دهنده علاقه جوانان کشور به این حوزه است و توانسته اند در این حوزه موفقیت داشته اند که ماحصل این موفقیت و علاقه ایجاد و پرورش شرکت های دانش بنیان است. هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین 34 شرکت فعال شده است که اکثر دانشجویانی که در این شرکت ها فعال هستند نیز در این مسابقات شرکت کرده اند.

او در ادامه با بیان اینکه این مسابقات بستر مناسبی برای اعتماد به نفس و پیاده سازی دانش برای علاقه مندان به این حوزه خواهد بود افزود: یازدهمین دوره این مسابقات با همت کمیته ملی روبوکاپ، دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و اصحاب رسانه و با حضور 624 تیم در مرحله اول و انتخاب 320 تیم برگزار خواهد شد.

او در ادامه به حضور چشمگیر تیم های دانش آموزی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات دانش آموزی امسال در 4 روز و از فردا آغاز خواهد شد. همچنین مسابقات رده بزرگسالان نیز از 4شنبه آغاز می شود.

وی افزود: علارقم همزمانی این مسابقات با مسابقات اپن آلمان، 14 تیم از 9 کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

موسی خانی یادآور شد: همچنین سمپوزسیوم بین المللی ربوکاپ از روز شنبه با حضور صاحبنظران و کارشناسان بین المللی با هدف ارائه مقالات و بررسی محصولات ارائه شده در این مسابقات در واحد قزوین برگزار خواهد شد.

رییس واحد قزوین در خصوص لیگ های موجود در این دوره از مسابقات افزود: در این دوره لیگ ربات پرنده با حضور 83 تیم و با محور های جابجایی اجسام و پرواز در کحیط باز نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. همچنین لیگ ربات امدادگر با نقشه سال 2016 اجرا می شود.

موسی خانی ادامه داد: همچنین لیگ روبات صنعتی با حضور 6 تیم برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه در این مسبقات که در کشور ما برای اولین بار رخ داده است، لیگ استاندارد دانش آموزی است که برگزار خواهد شد. همچنین لیگ روبات انسان نما در 3 حوزه برگزار خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به حضور تیم هایی از کشورهای چین، آمریکا، آلمان، هلند و... افزود: خوشبختانه جایگاه کشور ما در مسابقات روبوکاپ بین المللی در بین 3 یا 4 تیم نخست بوده است که این موضوع می تواند کمک شایانی برای به وجود آمدن شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

او در ادامه گفت: هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این نوع مسابقات تحقق شعار سال و رسالت اصلی دانشگاه که تربیت نیروهای عملیاتی است خواهد بود.

20101

کد خبر: 621220

وب گردی

وب گردی