جزئیات تغییر تعرفه‌های بخش کشاورزی/ واردات پرندگان زینتی باتعرفه ۵درصدی

جزئیات مقررات جدید واردات و صادرات در سال ۹۵ برای محصولات کشاورزی در سال ۹۵ اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، با مصوبه هیات دولت، مقررات واردات و صادرات در سال ۹۵ تغییراتی داشته که از جمله این تغییرات در بخش کشاورزی می‌توان موارد زیر را مورد اشاره قرار داد:

* تعیین تعرفه فصلی ۱۰ درصدی برای واردات انواع جو از اول اردیبهشت ماه ۹۵ تا ۳۰ مهرماه ۹۵ و ۵ درصدی از اول آبان ۹۵ تا اول فروردین. پیش از این، تعرفه واردات این محصول ۴ درصد بود.

* تعیین تعرفه فصلی ۱۰ درصدی برای واردات انواع ذرت از اول مهرماه ۹۵ تا ۳۰ دی ماه ۹۵ و ۵ درصدی از اول بهمن ماه ۹۵ تا اول فروردین ماه ۹۶ . پیش از این، تعرفه واردات این محصول ۴ درصد بود.

* تعرفه واردات پرندگان زینتی از جمله قناری، مرغ عشق و فنچ در سال ۹۵ معادل ۵ درصد تعیین شده، این درحالی است که تعرفه پرندگان زینتی در سال ۹۴ صفر بوده است.

* افزایش تعرفه واردات تخم نطفه‌دار شتر مرغ به منظور تولید مولد از صفر به ۵ درصد

* تعرفه پنبه شانه نزده و حلاجی نشده برای سال ۹۵ معادل ۱۰ درصد تعیین شده، این درحالی است که تعرفه واردات این محصول در سال ۹۴ فصلی ( از ۱۵ شهریورماه ۹۴ تا ۱۵ بهمن ماه ۹۴؛ ۷ درصد) بوده است.

*افزایش تعرفه واردات ماهی تیلاپیا تازه از ۲۶ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

*افزایش تعرفه واردات تیلاپیای منجمد از ۷ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

*افزایش تعرفه فیله ماهی تیلاپیا از ۴ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

* براساس مقررات جدید صادرات و واردات در سال ۹۵، تعرفه واردات موز از ۴ به ۲۶ درصد افزایش یافته و این مصوبه از ابتدای سال‌جاری لازم الاجرا است. در همین حال، اگر به ازای واردات هرکیلوگرم موز یک و نیم کیلوگرم سیب درختی صادر شود، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی یک کیلوگرم موز ۵ درصد تعیین می‌شود.

401/602

کد خبر: 621303

وب گردی

وب گردی