بازتاب سخنان ;کاظم جلالی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در رسانه ها

صحبت‌های دکتر جلالی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سال 95 مورد توجه رسانه‌های کشور قرار گرفت که بسیاری از این رسانه‌ موضوع «فاصله گرفتن از شعارزدگی» را عنوان خبر خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «از شعارزدگی فاصله بگیریم» در صفحه سیاست خود، نوشت:
رییس مرکز پژوهش های مجلس در آخرین روزهای حضورش به عنوان یکی از نمایندگان استان سمنان در مجلس، در شورای اداری شاهرود هشدارهایی داشت، هم خطاب به دولت و هم خطاب به سیاسیون. هشدارهای او اما خطاب به دولتی ها اصلاطوری نبود که حمایت های او از سیاست های حسن روحانی را کمرنگ کند. چرا که به مانند تمام موضع گیری های گذشته طیف نزدیک به علی لاریجانی، در موافقت با توسعه روابط خارجی کشور برای انتقال تکنولوژی به داخل هم حرف هایی برای زدن داشت و با تاکید بر حمایت مردم از نظام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: دعواهای سیاسی و انتخاباتی سبب آسیب زدن به مردم است وباید از آن اجتناب کرد.
دکتر کاظم جلالی شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود ادامه داد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن دردوران تحریم سختی های زیادی را تحمل کردند و همواره پشت نظام و رهبر خود ایستاده اند، اکنون وقت آن رسیده است که با همدلی و همیاری برای رفع مشکلات مردم تلاش شود.
جلالی با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ بیان کرد: امروزه عمده مشکلات کشور اقتصادی است و می توان با استفاده از فرصتی که پسابرجام ایجاد کرده برای رفع آنها تلاش کرد.
وی گفت: در زمینه ایجاد روابط اقتصادی با دیگر کشورها باید برنامه منسجمی داشته باشیم و همچنین با انتقال فناوری به کشور ازتبدیل شدن به بازار مصرف کالاهای خارجی باید جلوگیری کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم را متعادل و آرام پیش بینی و اضافه کرد: نخستین وظیفه مجلس پیگیری مسائل اصلی و ایجاد شرایط مناسب است.
کاظم جلالی ضمن تاکید بر لزوم اصلاح قوانین سرمایه گذاری خارجی، پولی و بانکی، کار، تجارت و تامین اجتماعی اظهار داشت: باید از شعارزدگی فاصله بگیریم و اقدامات عملی انجام دهیم.
اما هشدار او خطاب به دولتی ها هم موضعی است که هر چند تنها یکی از بخش های صحبت های دیروز کاظم جلالی بود، اما می تواند برای پاستورنشینان معنای عمیقی داشته باشد. خصوصا آنکه این حرف ها را کسی می زند که از جمله هواداران اصلی دولت در بهارستان نهم بوده است.
وی با بیان اینکه اصلاح برخی از قوانین باید به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس ارایه شود، افزود: اگر دولت اقدام سریعی انجام ندهد، ممکن است مجلس طرح هایی ارایه دهد که چندان مورد قبول مجریان نباشد.
منتخب مردم تهران اضافه کرد: فضای امروز کشور همدلی دولت و مجلس را می طلبد و باید کشور را به سوی کار، تلاش و جدیت پیش برد.
وی با بیان اینکه نباید دستاوردهای به دست آمده را ناچیز شمرد، خاطرنشان کرد: این دستاوردها شخصی نبوده و متعلق به نظام است لذا نباید مردم را ناامید کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ابراز امیدواری کرد در سال جدید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و با کمک دولت، با اتحاد و همدلی به سوی آینده بهتر گام برداریم.
همچنین خبرگزاری ایلنا در خبری با عنوان «باید از دعواهای سیاسی اجتناب کرد» نوشت: دکتر کاظم جلالی شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود استان سمنان ادامه داد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن دردوران تحریم سختی های زیادی را تحمل کردند و همواره پشت نظام و رهبر خود ایستاده اند، اکنون وقت آن رسیده است که با همدلی و هم یاری برای رفع مشکلات مردم تلاش شود.

دکتر جلالی با اشاره به نامگذاری سال 95 بیانکرد: امروزه عمده مشکلات کشور اقتصادی است و می توان با استفاده از فرصتی که پسابرجام ایجاد کرده برای رفع آن ها تلاش کرد.
وی گفت: در زمینه ایجاد روابط اقتصادی با دیگر کشورها باید برنامه منسجمی داشته باشیم و همچنین با انتقال فناوری به کشور ازتبدیل شدن به بازار مصرف کالاهای خارجی باید جلوگیری کرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم را متعادل و آرام پیش بینی و اضافه کرد: نخستین وظیفه مجلس پیگیری مسائل اصلی و ایجاد شرایط مناسب است.
دکتر جلالی ضمن تأکید بر لزوم اصلاح قوانین سرمایه گذاری خارجی، پولی و بانکی، کار، تجارت و تأمین اجتماعی اظهار داشت: باید از شعار زدگی فاصله بگیریم و اقدامات عملی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه اصلاح برخی از قوانین باید به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، افزود: اگر دولت اقدام سریعی انجام ندهد، ممکن است مجلس طرح هایی ارائه دهد که چندان مورد قبول مجریان نباشد.
منتخب مردم تهران اضافه کرد: فضای امروز کشور همدلی دولت و مجلس را می طلبد و باید کشور را به سوی کار، تلاش و جدیت پیش برد.
وی با بیان اینکه نباید دستاوردهای به دست آمده را ناچیز شمرد، خاطر نشان کرد: این دستاوردها شخصی نبوده و متعلق به نظام است لذانباید مردم را ناامید کرد.
دکتر جلالی ابراز امیدواری کرد در سال جدید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و با کمک دولت، با اتحاد و همدلی به سوی آینده بهتر گام برداریم.
روزنامه 19 دی، رسانه دیگری بود که به این موضوع پرداخت. این روزنامه در مطلبی با عنوان « از شعارزدگی فاصله بگیریم» در صفحه نخست خود نوشت:
کاظم جلالی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود اظهار داشت: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دوران تحریم سختی های زیادی را تحمل کردند و همواره پشت نظام و رهبر خود ایستاده اند، اکنون وقت آن رسیده است که با همدلی و هم یاری برای رفع مشکلات مردم تلاش شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال 95 بیان کردک امروزه عمده مشکلات کشور اقتصادی است و می توان با استفاده از فرصتی که پسابرجام ایجاد کرده برای رفع آن ها تلاش کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس ، گفت: در زمینه ایجاد روابط اقتصادی با دیگر کشورها باید برنامه منسجمی داشته باشیم و همچنین با انتقال فناوری به کشور از تبدیل شدن به بازار مصرف کالاهای خارجی باید جلوگیری کرد.
وی مجلس دهم را متعادل و آرام پیش بینی و اضافه کردک نخستین وظیفه مجلس پیگیری مسائل اصلی و ایجاد شرایط مناسب است.
دکتر جلالی ضمن تاکید بر لزوم اصلاح قوانین سرمایه گذاری خارجی ، پولی و بانکی ، کار، تجارت و تامین اجتماعی اظهار داشت: باید از شعار زدگی فاصله بگیریم و اقدامات عملی انجام دهیم . وی با بیان اینکه اصلاح برخی از قوانین باید به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، افزود: اگر دولت اقدام سریعی انجام ندهد، ممکن است مجلس طرح هایی ارائه دهد که چندان مورد قبول مجریان نباشد.
منتخب مردم تهران اضافه کرد: فضای امروز کشور همدلی دولت و مجلس را می طلبد و باید کشور را به سوی کار، تلاش و جدیت پیش برد.

کد خبر: 621320

وب گردی

وب گردی