جریمه فروش هر سنجاب 800 هزار تومان

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت:جریمه فروش هرگونه، متناسب با نوع گونه و محل کشف آن متفاوت است به عنوان مثال جریمه فروش هر سنجاب 800 هزار تومان است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از افکارنیوز،محمدحسین بازگیر گفت: نظارت بر کل بازار برای جلوگیری از قاچاق حیات وحش و جلوگیری از قاچاق گونه‌هایی که سوداگران حیات وحش درصدد شکار آنها هستند همواره وجود دارد در سال‌های گذشته شاهد بودیم که گونه‌هایی مانند سمندر لرستانی، مارهای آبی و سنجاب‌ توسط عده‌ای به فروش می‌رسید.

او ادامه داد: پایش بازار را از قبل از عید آغاز و تا چند روز پس از آغاز سال جدید ادامه داشت در این مدت چندین هزار عدد از این موجودات از جمله تعداد حدود 700 مار، نزدیک به 2 هزار لاک پشت و تعدادی گونه‌های دیگر کشف و ضبط شدند که این گونه‌ها را برای بررسی وضعیت سلامت و آلودگی به مرکز قرنطینه و کلینیک حیات وحش در پارک پردیسان منتقل کردیم، تعدادی به زیستگاه‌های اصلی خود برگردانده و رهاسازی شدند و تعداد دیگری هنوز تحت مراقبت هستند.

بازگیر گفت: میزان جریمه‌ها به ازای نوع گونه و محل کشف متفاوت است به عنوان مثال جریمه کشف سنجاب 800 هزار تومان است، این پایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود یگان حفاظت شهر تهران همواره به شناسایی و کشف این موارد مشغول است اما در ایام پایانی سال چون این تخلف گسترده‌تر می‌شود یگان‌های ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته کشفیاتی مانند خرید و فروش غیرمجاز پوست حیات وحش مانند پوست ببر و پلنگ و نگهداری غیرقانونی موجودات زنده را داشتیم امسال درصدد برقراری ارتباط بیشتر با علاقمندان و تشکل‌های زیست محیطی هستیم و از مردم می‌خواهیم اگر موارد اینچنین ملاحظه شد با شماره 1540 ارتباط برقرار کرده و گزارش‌های خود را ارائه دهند، این موضوعات به صورت جدی بررسی می‌شود.

105105

کد خبر: 621397

وب گردی

وب گردی