استقبال کشورهای همسایه از نخستین جشنواره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

با توجه به برگزاری نخستین جشنواره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای نخستین بار در کشورمان، استقبال متقاضیان حضور در این رویداد، از کشورهای همسایه چشمگیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی درباره استقبال از این جشنواره گفت: میزان تقاضای حضور در این جشنواره از کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، تاجیکستان، عراق، ارمنستان و پاکستان چشمگیر بوده و متقاضیان آمادگی خود را برای حضور در نخستین جشنواره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام کرده اند.

او گفت: تاکنون حضور حدود 18 شرکت کننده برجسته کشورهایی از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، هلند، هند و ایتالیا قطعی شده است.

حمیدیه همچنین گفت: حضور بیش از 10 سخنران برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور قطعی شده و در حدود 20 ایرانی مقیم خارج از کشور نیز آمادگی خود را برای حضور درنخستین همایش کانون اندیشه و نوآوری اعلام کرده اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی به ثبت واطلاع رسانی این جشنواره در وب سایت مجمع بین المللی پژوهش های سلول های بنیادیISSCR)) اشاره کرد و گفت: به دنبال اعلام خبر برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، اطلاع رسانی این جشنواره در وب سایت بین المللی ISSCR صورت گرفته است.

او گفت: مجمع بین المللی پژوهش سلول های بنیادی (ISSCR) سازمانی مستقل است که در سال 2002 به منظور ترویج تبادل اطلاعات در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی تاسیس شده و در حال حاضر بیش از چهار هزار و صد عضو بین المللی دارد.

نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

20103

کد خبر: 621422

وب گردی

وب گردی