سرکرده القاعده در سوریه در حمله جنگنده های سوری کشته شد

در میان ادعای آمریکا در هدف گرفتن ابوفراس السوری، منابع خبری در اعلام کردند که ابوفراس السوری، سخنگوی جبهه النصره-وابسته به القاعده- که در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شد توسط جنگنده‌های سوریه شکار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، این منابع اعلام کردند که در حمله هوایی که نشست سرکرده‌های جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه در حومه ادلب واقع در شمال سوریه را هدف قرار داد که 25 تن از جمله هشت سرکرده این گروه کشته شدند. این حمله هوایی توسط جنگنده‌های ارتش سوریه صورت گرفته است.

به گفته منابع سوری، حملات جنگنده‌های سوریه مقر گروه جندالاقصی در شهرک کفرجالس در شمال ادلب را هدف قرار داد که به کشته شدن تعدادی از سرکرده‌های جبهه النصره منجر شد که برخی از آنها دارای تابعیت‌های عربستانی، اردنی، آذری و چینی هستند.

در راس کشته‌ شدگان رضوان النموس ملقب به ابوفراس السوری است که سخنگوی جبهه النصره عضو شورای این گروه، مرد القاعده و سفیر آن در سوریه قلمداد می‌شود.

تلاش‌های سازمان اطلاعات سوریه این بار نیز در شکار مهمترین سرکرده‌های جهانی القاعده مثمرثمر بود.

این در حالی است که برخی منابع در گروه جبهه النصره و فعالان در حومه ادلب جنگنده‌های ائتلاف را به انجام این حمله متهم کرده بودند.

اهمیت عملیات جنگنده‌های سوریه در این مساله نهفته است که یک روز پس از حمله جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح در حومه جنوبی حلب و کنترل آنها بر شهرک العیس رخ داد همچنین اهمیت دیگر این عملیات این است که نشستی را هدف قرار داد که قرار بود در آن طرحی برای حمله به شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا ایجاد شود.

کشته شدن سرکرده‌های جبهه النصره در این عملیات نیز مساله دیگری است که بر اهمیت آن می‌افزاید.

در همین راستا شبکه المنار گزارش داد که مسئولان آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند: آمریکا حمله هوایی در سوریه انجام داد که به کشته شدن ابوفراس السوری انجامید.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حمله هوایی این کشور نشست سرکرده‌های ارشد القاعده در شمال غرب سوریه را هدف قرار داد.

منابعی در مخالفان سوریه نیز اعلام کردند، ابوفراس پیشتر افسر سوریه بوده و در دهه‌ 80 در افغانستان جنگ شرکت داشته او عضو برجسته شورای جبهه النصره بود و در تصمیم گیری‌های این گروه نقش داشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که ابوفراس در حمله هوایی ارتش سوریه در حومه ادلب کشته شده است.

301301

کد خبر: 621444

وب گردی

وب گردی