زنان بهبود یافته تهران دوباره به دروازه غار رفتند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پزشکان وزارت بهداشت حتی باردار بودن زن شش ماهه معتاد در کمپ شفق را تشخیص ندادند و عملکرد تمام ارگان ها در رابطه با کمک به زنان معتاد بسیار ضعیف بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، فاطمه دانشور در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه تذکری نسبت به وضعیت کمپ ترک اعتیاد زنان تاکید کرد: با همکاری شهرداری تهران زنان کارتن خواب جمع آوری شده و قرار بود بعد از ترک پروسه حرفه آموزی به آنها در مراکز بهاران پیگیری شود.

او افزود: به دلیل انجام اقدامات عجولانه شاهد بودیم که مراکز بانوان بهاران آماده نشد و زنانی که 4 ماه از ترک آنها می گذشت بار دیگر به کوچه های دروازه غار بازگشتند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب کمپ شفق برای بانوان افزود: پیمانکاری که از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر برای انجام ا مور بانوان حاضر در کمپ شفق تعیین شده اصول اولیه را نیز رعایت نکرده و به راحتی مردان در میان زنان تردد می کنند.

دانشور ادامه داد: در میان زنان معتاد افرادی که اعتقادات قوی تری دارند هر بار مجبور می شوند با کشیدن ملحفه به روی سر خود از نگاه های مردان نامحرم دوری کرده واین موضوع به هیچ وجهی شایسته نیست.

او با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی کمپ شفق گفت: از نظر بهداشت عمومی به کمپ شفق ایراداتی وارداست و انتظار داریم طی روزهای آینده این ایرادات برطرف شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضعف خدمات ارائه شده به زنان معتاد افزود: مددکاران بهزیستی و پزشکان وزارت بهداشت بسیار دیر به موضوع زنان آسیب دیده کمپ شفق ورود پیدا کردند وحتی غربالگری صورت گرفته از زنان نیز کاملا دقیق نبود.
او ادامه داد: در میان زنان این کمپ زنان باردار نیز حضور داشته اما متأسفانه پزشکان وزارت بهداشت متوجه این موضوع نشده اند.
دانشور با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی هیچ یک از نهادهای فعال در کشور نمره قابل قبول دریافت نکردند ، گفت: دولت و سایر نهادها از جمله شهرداری و بهزیستی در رابطه با نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی نمره قابل قبول دریافت نکرده و اقدامات آنها به هیچ وجه کافی نبوده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه آماری از تعداد زنان معتاد وارد شده به کمپ شفق تاکید کرد: در فاز اول 385 زن وارد کمپ شفق شدند که پس از مدتی 185 نفر آنها به دلیل طی کردن زمان معین از کمپ خارج شده اما آموزش ویژه ای به آنها داده نشد.

20106

کد خبر: 621667

وب گردی

وب گردی