3 ماه حبس برای زن 21 ساله که سقط جنین کرد

در ایرلند شمالی زنی به علت سقط جنین به سه ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ زنی 21 ساله از ایرلند شمالی، به علت سقط جنین خود به سه ماه حبس محکوم شد.
وکیل او در این رابطه گفت: « اگر این زن در هر جای دیگر بریتانیا به جز ایرلند شمالی زندگی می کرد به علت سقط جنین تحت پیگرد قانونی قرار نمی گرفت. »

این زن که در 19 سالگی قصد سقط جنین داشت برای انجام اینکار قصد داشت به انگلستان سفر کند، اما به علت مشکلات مالی او نتوانست اینکار را انجام دهد، برای همین موضوع اکنون، حدود دو سال بعد از آن زمان داستان او با دادگاهی در ایرلند شمالی تمام شد و روز گذشته زن 21 ساله به سه ماه حبس محکوم شد.

قاضی این ماجرا، دیوید مک فارلند در رابطه با این اتفاق گفت که تاکنون کسی را نمی شناخته که تحت این قانون 150 ساله محکوم شود.

به علت مسائل قانونی، اسم این زن را نمی توان آورد. او در دادگاه به دو جرم سقط جنین با استفاده از یک سم و تهیه سمی که منجر به سقط جنین می شد محکوم شد.

همخانه ها جنین را در سطل زباله پیدا کردند

اما چه شد که پلیس متوجه سقط جنین این زن شد؟

چندی قبل از سقط جنین، این زن به هم خانه ای خود گفت که می خواهد به انگلیس سفر کند اما پول کافی ندارد. پس از آن او به یک کلینیک سقط جنین در انگلیس تماس گرفته و آنها به او دو دارویی را معرفی کرده اند که سقط جنین را تحریک می کند.

او دارو ها را خرید، و جنین سقط شده بود. هم خانه ای های او جنین را در سطل زباله پیدا کردند و با پلیس تماس گرفتند.

درخواست گروه های سقط جنین

اما یک گروه ضد سقط جنین به نام زندگی با ارزش برای این موضوع درخواست دیگری داشت.

رئیس این سازمان گفت که قاضی قانونی قانونی را که در چنین پرونده های متهم را به حبس ابد محکوم می کند را تضعیف کرده و آن را اجرا نکرده است.

این سازمان گفت که با تصمیم نرم قاضی "شکه" شده است و این کار قاضی یعنی ایجاد یک سنت خطرناک.

بحث ها بر سر سقط جنین در کشور های مختلف

اما مسئله سقط جنین مسئله ای است که در بسیاری از کشور های جهان در رابطه با آن بحث های مختلفی انجام می شود، حتی این موضوع یکی از بحث های کاندید های ریاست جمهوری آمریکا هم هست.

برای مثال، کاندیدا انتخاباتی جمهوری خواه ها دونالد ترامپ پاسخ به این سوال که آیا زنانی که سقط جنین می کنند باید جریمه شوند یا نه را با دادن پاسخ مثبت شروع کرد ولی با گفتن نه تمام کرد.

حتی لهستان هم قانون ممنوعیت کامل سقط جنین را در نظر دارد، حتی در شرایط که تجاوز جنسی انجام شده است یا کودک بیمار است.

البته این موضوع همچنان وارد قانون لهستان نشده است فما نخست وزیر این کشور می گوید که از آن حمایت می کند. هفته گذشته نامه ای از اسقف های کاتولیک برای ترویج این ممنوعیت هفته گذشته در کلیسا های لهستان خوانده شد و این اتفاق باعث انجام تظاهرات های زیادی در سراسر لهستان شد.

20106

کد خبر: 622082

وب گردی

وب گردی