تمام مکالمات واتس‌اپ کدگذاری می‌شوند

واتس‌اپ امروز اعلام کرده که تمامی مکالمات در این اپلیکیشن پیام‌رسان از این به بعد کدگذاری خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، واتس‌اپ با بیش از یک‌میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان به یکی از بزرگترین پل‌های ارتباطی تبدیل شده است. گسترش این شبکه‌های پیام‌رسان در سالهای گذشته به حدی بوده که حتی از شبکه‌های اجتماعی هم پیشی گرفته‌اند. با افزایش حجم استفاده کاربران از این اپلیکیشن نگرانی‌های امنیتی هم افزایش پیدا کرده و این اپلیکیشن سعی کرده با روزآمد‌سازی خود این نگرانی‌ها را رفع کند. برای تحقق این امر تیم سازندگان اپلیکیشن واتس‌اپ با گروه Open Whisper Systems (یک گروه نرم‌افزاری که با دنبال کردن پروژه‌های متن-باز به ساده و امن کردن ارتباطات خصوصی کمک می‌کند) وارد همکاری شد تا بتواند از نوعی کدگذاری پشت سر هم برای تمام ارتباطاتی که از طریق این ‌اپلیکیشن شکل می‌گیرند استفاده کند. ظاهرا امروز بلاخره این همکاری نتیجه داده است.

اولین کدگذاری پیام در واتس‌اپ به سال 2014 باز می‌گردد. این روند در طول یک سال گذشته سرعت بیشتری گرفت تا جایی که امروز واتس‌اپ اعلام کرده بلاخره موفق شده کدگذاری تمامی راه‌های ارتباطی در واتس‌اپ را به پایان برساند. از پیام‌های متنی تا تماس‌های صوتی، گفتگوی تصویری و پیام‌های گروهی.

این کدگذاری شامل همه سیستم عامل‌های اصلی موبایل همچون اندروید، آی ‌او اس و بلک‌بری می‌شود. کسانی که از آخرین نسخه‌های واتس‌اپ استفاده می‌کنند باید در میان مکالماتشان پیامی دریافت کنند که به آنها می‌گوید پیام‌های‌شان در حال حاضر کدگذاری شده است.

البته گروه Open Whisper Systems وظیفه خود در حوزه کمک به افزایش امنیت ارتباطات را پایان یافته تلقی نمی‌کنند. راه حل پیشنهادی آنها برای افزایش امنیت شبکه‌های ارتباطی به صورت متن-باز ارائه می‌شود و قصد دارند به سایر شبکه‌های پیام‌رسان هم در این زمینه کمک کنند. باید منتظر بود و دید این همکاری‌ها در آینده چگونه پیش می‌روند.

‌‌20103

کد خبر: 622104

وب گردی

وب گردی