مردم ایران ترجیح می دهند در سینماها بخندند/ آخرین آمار فروش سینماها

فروش گیشه در اکران نوروزی طبق سال های گذشته همچنان نشان از پیروزی فیلم های کمدی در سینمای ایران دارد. اما موفقیتی که فیلم های کمدی امسال به آن دست یافتند فراتر از حد انتظار بود. «من سالوادور نیستم» به راحتی به فروش بیش از 8 میلیارد رسید.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، فیلم های کمدی همچون سال های گذشته باز هم نشان دادند که مردم ایران ترجیح می دهند تا در سینماها بخندند. در مقابل فروش پایین فیلم هایی مثل «خشم و هیاهو» که با توجه به موضوعی که دارد پیش بینی می شد فیلم پرفروشی باشد اما نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند و هنوز نتوانسته حتی به نیم میلیارد تومان نیز برسد.
اکران نوروزی امسال نشان داد که حضور در جشنواره فیلم فجر و دریافت جایزه های متعدد نیز نمی تواند ضامن موفقیت یک فیلم در گیشه باشد، حضور دو فیلم کمدی در صدر فروش اکران نوروزی و شکست موفق ترین فیلم جشنواره سی و چهارم در مقابل فیلم هایی که هرگز رنگ جشنواره را به خود ندیده اند بیانگر این موضوع است که مردم ایران تفریح در سینما را به تماشای داستان های پیچیده ترجیح می دهند هر چند در فروش و یا شکست یک فیلم عوامل بسیاری می توانند موثر باشند اما آنچه که به صراحت در این مورد می توان تایید کرد علاقه مخاطبان سینمای ایران به فیلم های کمدی است.
بر اساس این گزارش، «من سالوادر نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی، پس از چهار هفته نمایش به فروش 8 میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است.
رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، کارول ویدونی، بری فیوکا، سوگل محرابی و ژیلا صادقی. با حضور ریوالدو فوتبالیست مشهور برزیلی، از بازیگران اصلی این فیلم هستند.
در خلاصه داستان «من سالوادور نیستم» آمده است: ناصر و خانواده‌اش به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ...
سار عوامل: نویسنده: رضا مقصودی/ مدیر فیلمبرداری: ابراهیم غفوری/ تدوین: حسن ایوبی/ مدیر تولید: ناصر ریحان صفت/ طراح صحنه و لباس: محسن غلامی/ طراح چهره پردازی: امید گل زاده، آرزو حلاجی/ دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا شمس شریفی/ مشاور رسانه ای: مهسا همتی
منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی تهیه کنندگان این فیلم هستند. «من سالوادور هستم» توسط «رسانه فیلمسازان» پخش شده است و مدت زمان آن 90 دقیقه است.
«پنجاه کیلو آلبالو» فیلم کمدی دیگری است که در رده دوم جدول پرفروش ها قرار دارد. این فیلم 3 میلیارد و پانصد میلیون و تومان تا کنون فروخته است.
ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، مونا احمدی، هادی کاظمی، داریوش اسدزاده، سروش صحت بازیگران اصلی این فیلم پر بازیگر هستند.
داستان این فیلم از مجلس عروسی مرجان آغاز میشود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد.
سایر عوامل: نویسنده فیلمنامه: فرهاد توحیدی / مجری طرح و سرمایه گذار: محمد شایسته/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ صدابردار: داریوش صادق پور/ دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی/ طراح صحنه: امیر حسین قدسی/ طراج لباس: نگار نعمتی/ طراح گریم: مهرداد میرکیانی/ جانشین تولید: محمد اتحادی/ مدیر تدارکات: آرش صالحی
مصطفی شایسته و محمد شایسته تهیه کنندگان این فیلم هستند و پخش آن برعهده «هدایت فیلم» است. زمان «پنجاه کیلو آلبالو» 100 دقیقه است.

فیلم بعدی که در میان فیلم های پر فروش این روزهای سینما قرار دارد، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است ، این فیلم تا کنون دو میلیارد و پانصد میلیون تومان فروخته است.
پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، محمود عزیزی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد، پریوش نظریه، پدرام شریفی، کامران نجف‌زاده، افسانه ناصری، سید احسان امانی،امیر محمدی ، علی گلبهاران، حامد شیخی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.
در خلاصه داستان «بادیگارد» آمده است: «بادیگارد» درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.
سایر عوامل:
نویسنده: ابراهیم حاتمی کیا/ مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری/ تدوین: مهدی حسینی وند/ موسیقی: کارن همایونفر/ مجری طرح: پژمان لشگری پور/ مدیر تولید: محمدصادق آذین/ صدابردار: بهمن اردلان/ صداگذاری و میکس: علیرضا علویان/ طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی/ طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری/ جلوه های ویژه: هادی اسلامی/ محصول سازمان هنری اوج
مدت زمان «بادیکارد»، 110 دقیقه است و احسان محمد حسنی تهیه کنندگی آن طرا بر عهده دارد.
«فیلمیران»، پخش این فیلم را بر عهده دارد.

فیلم دیگری که در لیست فیلم های میلیاردی اکران نوروزی قرار می گیرد، «ابد و یک روز» است که موفق ترین فیلم جشنواره فجر محسوب می شود.
این فیلم دو میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته است. «ابد و یک روز» اولین ساخته سعید روستایی است که بازیگر بین المللی ایران، پیمان معادی در آن به ایفای نقش می پردازد.
گروه بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی
در خلاصه داستان «ابد و یک روز» آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسى سمیه هستند،اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می کند که در نهایت باعث ماجراهایی می شود.
سایر عوامل: مشاور کارگردان:مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، طراح چهره پردازی:سعید ملکان، تدوین: بهرام دهقانی، صداگذار علیرضا علویان ، موسیقی: امید رییس داناصدابردار:امین میرشکاری، طراح صحنه:محسن نصرالهی، طراح لباس:غزاله معتمد، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:علیرضا نسائی، منشی صحنه:ندا قائدی، عکاس: امیر حسین شجاعی، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، مدیر تدارکات:محمد حیدر قلی فرد
این فیلم 115 دقیقه است و سعید ملکان آن را تهیه کرده است. پخش آن نیز بر عهده «فیلمیران» است.

دو فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی و «کفش هایم کو؟» ساخته کیومرث پوراحمد در رده های بعدی جدول فروش اکران نوروزی هستند.
«خشم و هیاهو» نزدیک به 400 میلیون تومان فروخته است و «کفش هایم کو؟» حدود 200 میلیون تومان.
503

کد خبر: 622108

وب گردی

وب گردی