میرزاده:دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه زیر بار کار غیراستاندارد علمی نمی رود

دکتر میرزاده در پایان نشست هماهنگی و پایش امور استان ها تأکید کرد: توسعه طرح های شفا، ساها و سامانه آزاد اکسپو باید در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گیردتا به عنوان یکی از منابع ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای به کار رود و به شاخصی برای ارتقای واحدها و اعضای هیات علمی تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ششمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها با ارائه جمع بندی از مباحث مطرح شده در جلسه گفت: این مباحث دسته بندی شده و مصوبات این جلسه در آینده نزدیک اجرایی و عملی خواهد شد.

در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کیفی هیچ راهی جز مأموریت گرایی و توسعه اقتصاد دانش بنیان نداریم

میرزاده با تأکید مجدد بر توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: تمامی گزینه ها در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه دانشگاه منجر به توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهد شد. ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کیفی هیچ راهی جز مأموریت گرایی و توسعه اقتصاد دانش بنیان نداریم. بنابراین این مسئله باید جزو ضرورت ها ی برنامه سال جاری واحدهای دانشگاهی قرار گیرد، چرا که واحدهای دانشگاه برای بقا و افزایش کارایی خود نمی توانند با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی و وجود 2300 دانشگاه رقیب روی پذیرش دانشجو حساب باز کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای موفقی از نظر اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست با انتقال تجربیات، در توسعه تمامی واحدهای دانشگاه در زمینه اقتصادی کوشا باشند و برنامه ای برای بازدید روسای واحدها از واحدهای موفق ترتیب دهند.

میرزاده با تأکید بر اینکه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی باید در دسترس همگان قرار گیرد، گفت: توسعه طرح های شفا، ساها و سامانه آزاد اکسپو باید در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گیردتا به عنوان یکی از منابع ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای و شاخص اقتصاد مقاومتی و ارتقای واحدها و اعضای هیات علمی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: دوره های آموزشی کاربردی کوتاه مدت می تواند به یک منبع درآمد برای دانشگاه تبدیل شود. برهمین اساس اجرای این دوره ها در واحدها باید با جدیت دنبال شود.

وی خطاب به روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان با بیان اینکه تا کنون 335 واحد دانشگاهی به اتوماسیون اداری متصل شده اند، گفت: تمام واحدهای باقی مانده دانشگاهی باید تا پایان بهار به اتوماسیون اداری متصل شده و کمیسیون های نظارت را فعال کنند تا از وضعیت عملکرد واحدها به هیات امنا گزارش ارائه دهند.

دکتر میرزاده با اشاره به تبدیل احکام سرپرستی روسای واحدها گفت: ‌این موضوع باید ظرف چند ماه آینده اجرایی شده و احکام از سرپرستی به ریاست تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای موفق است، اظهار داشت: در نظر داریم از این واحد برای کارهای بین المللی و جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور، استفاده کنیم. همچنین کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی که فرصت حضور در کلاس درس را ندارند، می توانند با ثبت نام در این واحد، ادامه تحصیل دهند.

تاسیس پژوهشکده مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پژوهشکده مرکزی این دانشگاه به زودی تاسیس خواهد شد، گفت: همکاران ممتاز و همچنین شبکه های آزمایشگاهی در حال شناسایی برای تاسیس این پژوهشگاه هستند که ارتباط مستقیم با واحدهای دانشگاهی دارد. به این ترتیب ظرفیتی ایجاد می شود تا هم‌افزایی و ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق شبکه ای در کنار شبکه آموزشی دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان حاصل شود.

وی افزود: درخصوص بحث آموزش نیز باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا مجموعه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کنند.

دکتر میرزاده با اشاره به افزایش حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به این افزایش حقوق ها، انتظار می رود واحدها دارای اساتید تمام وقت باشند تا به توسعه کیفی دانشگاه کمک کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت مشترک وجود دارد، گفت: در این دانشگاه تک‌تک کارمندان و اعضای هیات علمی مسئولند و باید به مجموعه کمک کنند تا این دانشگاه ارتقا پیدا کند و این یعنی مدیریت مشارکتی.

ایجاد رشته های جدید، چندنظمی و پرجاذبه در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ایجاد رشته های جدید، چندنظمی و پرجاذبه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید این رشته های جدید مطابق با استانداردهای علمی و نیازهای کشور تأسیس شود چرا که دانشگاه با این موضوعات است که می تواند سرافراز، زنده و شاداب بماند.

تولیدات فرهنگی دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با اشاره به تولیدات و محصولات فرهنگی دانش بنیان گفت: در سال جاری از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواسته شده تا با همکاری معاونت برنامه ریزی، با تشکیل کارگروهی تخصصی، کار تولیدات فرهنگی دانش بنیان که هم موضوع اقتصادی و هم فرهنگی است، دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور موافقت کرده که طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند طرح آمایش وزارت بهداشت و وزارت علوم، برای تصویب در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد که در نتیجه یک برنامه 10 ساله مدون و مشخص با نگاه آمایشی برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت.

میرزاده جذب اساتید خارجی، ثبت اختراعات بین المللی، تشکیل منظم جلسات شورای اقتصاد دانش بنیان و مستندسازی املاک واحدها را از ضرورت های برنامه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به ممیزی رشته ها و رعایت استانداردهای آموزشی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه زیر بار کار غیراستاندارد ش علمی نمی رود.

ممنوعیت هر نوع استخدامی به جز جذب هیات علمی با درجه دکتری، در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از معاونان خواست که جلسات مستمری با روسای واحدها در تهران یا استان ها داشته باشند تا مشکلات واحدها هرچه سریع تر رفع شود.

میرزاده تأکید کرد: هر نوع استخدامی به جز جذب هیات علمی با درجه دکتری، در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو عامل اصلی تاسیس دانشگاه است، گفت: دانشجویان باید توسط کارمندان دانشگاه مورد تکریم قرار گیرند و رفع مشکلات آنها در اولویت امور کارکنان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه آزاد اسلامی کنسرسیوم های پژوهشی برای موضوعات تخصصی که واحدها به طور موازی کار می کنند، تشکیل شود تا هم‌افزایی به وجود آید.

وی همچنین از روسای واحدها خواست که برای تکریم مقام شهید، از خانواده های دانشجویان مدافع حرم دلجویی کرده و ارتباط مستمر با آنها داشته باشند.

20101

کد خبر: 622137

وب گردی

وب گردی