واشقانی فراهانی: آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی ابلاغ می شود/معافیت دانشجویان دکتری از پرداخت شهریه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی در آینده نزدیک خبر داد و جزئیات این آیین نامه را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: آخرین نقطه نظرات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر روی آیین نامه فرصت مطالعاتی اعمال شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

او در رابطه با این آیین نامه گفت: یکی از ویژگی های این آیین نامه نسبت به آئین نامه های قبل این است که اعضای هیات علمی رسمی و آزمایشی را نیز شامل این فرصت مطالعاتی هستند.

واشقانی فراهانی بیان کرد: هزینه های پیش بینی شده برابر با ماهی 2500 دلار است که شرایط زندگی نسبتا عادی را تامین می کند.

او با بیان اینکه مدت زمان فرصت مطالعاتی پیش از این تا 6 ماه بوده است، گفت: در آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی به مدت 9 ماه تا یک سال می تواند تمدید می شود البته مشروط بر اینکه هزینه زندگی از طریق دانشگاه مربوطه تامین شود یا اعضای هیات علمی از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دکتری برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به مدت 6 ماه برای فرصت مطالعاتی به کشور های دیگر سفر کنند.

او با اشاره به اینکه این دانشجویان می توانند فرصت خود را تا 9 ماه تمدید کنند بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویانی که در فرصت مطالعاتی شرکت خواهند کرد، وام کم بهره به مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت می کند.

واشقانی فراهانی همچنین اعلام کرد: در مدتی که دانشجویان دکتری در فرصت مطالعاتی هستند از دریافت شهریه معاف خواهند شد.

او در رابطه با شرایط دانشگاه های مورد قبول دانشگاه آزاد برای سپری کردن فرصت مطالعاتی بیان کرد: رتبه دانشگاه هایی که اعضای هیات علمی فرصت مطالعاتی خود را در انجا سپری می کنند، باید زیر 1000 باشد یا فردی که پذیرش شده است فردی در سطح بین المللی باشد.

20104

کد خبر: 622167

وب گردی

وب گردی