محمد هاشمی : روحانی اگر بتواند مطالبات اقتصادی مردم را پاسخ دهد پیروز انتخابات 96 است

رییس دفتر آیت الله هاشمی گفت :دولت حسن روحانی در سال جاری اگر بتواند مطالبات جامعه را در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی پاسخ دهد قطع به یقین در خرداد ماه سال آینده هم این پیروزی را به دست خواهد آورد.

به گزارش ایسکانیوز محمد هاشمی در یادداشتی در روزنامه اعتماد ،سال جدیدی برای دولت با امیدهای بزرگی آغاز شده است. از یک سو دولت سال ٩٤ را با توافق هسته‌ای، اجرای برجام و لغو تحریم‌های کمر شکن علیه کشور به پایان رساند که یک دستاورد بزرگ در سیاست خارجی شمرده می‌شود و از سوی دیگر با نتیجه مطلوب انتخابات هفتم اسفند و به حاشیه راندن گروهی که علیه برنامه‌های دولت در مجلس حرکت می‌کردند دستاورد دومش را در حوزه سیاست داخلی رقم زد. حال با توجه به این دو مساله مهم می‌توان گفت که دولت حسن روحانی چه ضروریاتی را در سال جاری مقابل خویش می‌بیند.

بی‌تردید با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم است و دشواری که از منظر اقتصاد بر کشور و جامعه به وجود آمده است، مساله اقتصاد همان‌طور که بارها از زبان رییس‌جمهور بیان شده است در اولویت‌های سال ٩٥ قرار خواهد گرفت. تلاش دولت بر این خواهد بود که شرایطی را فراهم کند تا آنچه به عنوان اقتصاد مقاومتی نام برده می‌شود محقق شود. با این حساب برنامه‌ها و سیاست‌های دولت باید بر این مدار باشد تا با اشتغال‌زایی به افزایش تولید داخلی کمک کند و میزان صادرات را کاهش دهد.

با اجرای برجام و از میان برداشتن تحریم‌ها حرکت کردن در این مسیر قطعا راحت‌تر خواهد بود اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که اجرایی شدن این برنامه‌ها تنها وابسته به مسائلی که گفته شد نیست. بی‌تردید حوزه سیاست داخلی و آرامش در فضای داخلی هم به تسریع تحقق این برنامه‌ها کمک خواهد کرد، که با نتیجه انتخابات هفتم اسفند بخش مهمی از آن توسط آرای مردم رقم خورد. انتخابات هفتم اسفند پیروزی مهی برای دولت محسوب می‌شود اما خالی از لطف نیست تا نکته‌ای را درمورد این پیروزی بیان کنیم. در این مورد سخنی از حضرت امام خمینی(ره) را بیان می‌کنم که می‌فرمایند: پیروزی مهم است اما مهم‌تر از آن نگه داشتن پیروزی است. امروز دیگر دولت باید تلاش کند تا پیروزی هفتم اسفند را نگه دارد و صیانت از این پیروزی در گرو پاسخ دادن به مطالبات مردمی است که در روز هفتم اسفند به دعوت بسیاری از چهره‌ها و از جمله حسن روحانی پای صندوق رای رفتند و به حامیان دولت رای دادندو چنین پیروزی امیدبخشی را برای دولت رقم زدند. در واقع نگه داشتن این پیروزی به معنی پاسخ دادن به اعتماد مردم است. دولت حسن روحانی در سال جاری اگر بتواند مطالبات جامعه را در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی پاسخ دهد و اقدامات در خوری را به ثبت برساند که نمود آن در زندگی مردم به روشنی مشخص شود، قطع به یقین در خرداد ماه سال آینده هم این پیروزی را به دست خواهد آورد. حقیقت امر این است که پیروزی برای یک سیاستمدار جلب اعتماد مردم است و مهم‌تر از آن نگه داشتن این پیروزی است که با محقق کردن برنامه‌ها و شعارها به دست می‌آید.

201/203

کد خبر: 622183

وب گردی

وب گردی