فلامینگویی که پس از ۲۸ سال به دریاچه ارومیه بازگشته بود شکار شد!

فلامینگویی که سال ۱۳۶۷ زمانیکه جوجه بوده در دریاچه ارومیه حلقه گذاری شده بود امسال پس از ۲۸ سال به زادگاه خود بازگشت اما با نامهربانی شکارچیان متخلف مواجه شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این باره گفت: محیط بانان پارک ملی دریاچه ارومیه حین گشت زنی در منطقه سولدوز با یک فلامینگوی زخمی مواجه شده و موضوع را به مرکز اداره اطلاع دادند.

امید یوسفی اظهار داشت: این فلامینگو که مورد اصابت ساچمه های اسلحه شکاری قرار گرفته بود زنده گیری و جهت درمان به اداره کل و سپس کلینیک دامپزشکی منتقل گردید.

به دلیل وجود تعدادی ساچمه در پا و بدن این فلامینگو و گذشت چند روز از این حادثه، تلاش های دامپزشکان برای جان این پرنده حمایت شده بی نتیجه ماند و متاسفانه فلامینگوی مجروح پس از چند روز از بین رفت.

اطلاعات حلقه ای که روی پای این فلامینگو قرار دارد نشان می دهد این پرنده ۲۸ سال قبل در مرداد سال ۱۳۶۷ در دریاچه ارومیه متولد شده و زمانیکه جوجه بوده توسط کارشناسان محیط زیست ایران حلقه گذاری شده است.

پیش از بروز بحران خشکی دریاچه ارومیه، سالانه چند صد هزار فلامینگو جهت زمستان گذرانی و حتی جوجه آوری در بهار در پارک ملی دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آن فرود می آمدند و این زیستگاه مکانی امن برای حضور فلامینگوها و تخم گذاری انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی محسوب می شد.

امسال پس از آبگیری بخش هایی از دریاچه ارومیه دسته های فلامینگو مجدد به این زیستگاه بازگشته اند که متاسفانه برخی از آنها از جمله این فلامینگوی ۲۸ ساله مورد کم لطفی شکارچیان متخلف قرار گرفته اند.

۲۰۲۰

کد خبر: 622185

وب گردی

وب گردی