کلاهی برای مقابله با مرگ‌ومیر نوزادان در کشورهای در حال توسعه

یک شرکت مستقر در نیویورک موسوم به " Neopenda " یک دستگاه به شکل کلاه نوزاد طراحی کرده که هدف آن کمک به کاهش تعداد مرگ‌ومیر کودکان در کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، این کلاه برای کمک به بقای نوزادان در ماههای اول حیات از طریق پیگیری علائم حیاتی و ارسال اطلاعات اساسی به یک تبلت طراحی شده است.

فناوری " Neopenda" از یک حسگر کوچک برای ارزیابی ضربان قلب، نرخ تنفس، میزان اشباع اکسیژن خون و دمای بدن استفاده می‌کند. زمانی که هر کدام از این علائم از آستانه از پیش تعیین شده خود عبور می‌کنند، یک پیام هشدار از طریق بلوتوث به تبلتی که با یک نرم‌افزار خاص بر این سیستم نظارت می‌کند، ارسال می‌شود. هر سیستم نظارتی در یک زمان به پیگیری تا 24 نوزاد پرداخته و می‌تواند گرایش‌هایی را در هر علامت حیاتی طرح‌ریزی کند.

همچنین تاریخچه هر بیمار می‌تواند برای اطمینان یافتن از دسترسی پزشکان و پرستاران به پیش‌زمینه بیمار بدون تکیه داشتن به خوانش‌های دستی برای آن‌ها صادر شود.

هدف این سیستم، تسهیل زندگی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه است که در آن‌ جا، کمبود کارکنان می‌تواند ثبت و نظارت منظم علائم حیاتی کودکان در ماه‌های حساس اولیه حیات را دشوار سازد. سازمان بهداشت جهانی به دلیل این عوامل و سایر موارد برآورد کرده که سالانه بیش از سه میلیون کودک در چهار هفته اول حیاتشان می‌میرند. این گزارش همچنین نشان داده که دو سوم این مرگها در صورت استفاده از یک فناوری نظارت ساده و ارزان در کشورهای در حال توسعه می‌تواند مهار شود.

در حال حاضر نمونه سخت‌افزار پیش‌ساخت Neopenda مورد آزمایش قرار گرفته و پس از اصلاح، تا اندازه مناسب کوچک شده است اما بخش نرم‌افزاری آن کاملا تکمیل شده است. پس از تکمیل و مورد تائید قرار گرفتن این حسگر، سازندگان آن امیدوارند امسال بتوانند توسعه حوزه آن را پیش از گسترش دادن آن در سه سال آینده، آغاز کنند.

این محصول اکنون برای افزایش بودجه در سایت کیک‌استارتر قرار گرفته و جزئیات بیشتر آن در آنجا منتشر شده است.

20104

کد خبر: 622200

وب گردی

وب گردی