ادای  احترام فانی بر مزار "گنگوزهی" و تجلیل از خانواده معلم فداکار

وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر به سیستان و بلوچستان بر مزار معلم فداکار خاشی خواهد رفت و در ادامه از خانواده این معلم تجلیل خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا علی اصغر فانی، وارد زاهدان شد و مورد استقبال استاندار و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.

شرکت در همایش معلمان فداکار در زاهدان و حضور در نشست شورای آموزش و پرورش از مهمترین برنامه های وزیر آموزش و پرورش به استان است.

مجتبی شجاعی، بخشدار خاش با تجلیل از ابراز همدردی و محبت مسئولین، نهادها و بالاخص مردم ایران اسلامی نسبت به خانواده معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی گفت: بنابر اظهارات خانواده و نزدیکان این اسوه فرهنگی، پیامها و ابراز همدردی مردم کشور و نخبگان غیر قابل تصور است.

شجاعی ادامه داد: حمیدرضا گنگوزهی از خانواده‌ای متدین و با تقوا و خوشنام است که دارای پدری زحمتکش و مادری مومنه و همسر و خانواده‌ای تحصیلکرده است که با مشقات فراوان مدارج تحصیلی را طی و در حال خدمت به مردم منطقه هستند.

او ابراز امیدواری کرد: علی رغم اینکه این شجاعت و مسئولیت پذیری معلم فداکار گنگوزهی و همکارش شهنوازی دارای ابعاد معنوی و اخلاقی و اجتماعی بی‌نظیر و گسترده است از سوی دیگر برنامه ریزی و مساعدت حداکثری برای حمایت از بازماندگان معلم فداکار بالاخص همسر و فرزندانش ضروری و شاید کمترین کاری است که بتوان برای خانواده وی انجام داد.

او گفت: از همان روز نخست شاهد پیگیری و مساعدت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بودیم که جا دارد از تلاش این بزرگواران تقدیر و اذعان کرد که گنگوزهی رفت تا نامش در تاریخ زنده بماند و سرمشقی از یک جوان روستازاده بلوچ مومن، مسئولیت پذیر و شجاع برای کل جوانان غیور ایرانی باشد.

بخشدار خاش ضمن اشاره به شجاعت عبدالرئوف شهنوازی، معلم مصدوم این حادثه و ضرورت حمایت شغلی و تبدیل وضعیت وی ادامه داد:طی صحبتی که با معلم مصدوم داشتم وی اذعان داشت علی رغم اینکه پایش در گچ است اما علاقمند است با همین وضعیت از ابتدای هفته بعد به کلاس درس بازگردد و به خدمت خود در نقطه صفر مرزی ادامه دهد و او نیز الگویی زنده از معرفت روستازاده‌ای مرزنشین و انقلابی و جهادگر است.

105105

کد خبر: 622221

وب گردی

وب گردی