برگزاری آزمون «اعزام معلم به خارج از کشور» در انتظار تصمیم‌گیری مسئولان

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امر سازماندهی معلمان تا دوماه آینده به اتمام می‌رسد گفت: تصمیم گیری برای برگزاری آزمون اعزام معلم به خارج از کشور پس از سازماندهی معلمان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، خلیل‌الله بابالو، در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری آزمون اعزام معلم به خارج از کشور اظهار کرد: هنوز به تصمیم قطعی درخصوص برگزاری آزمون نرسیده‌ایم.

وی افزود:‌ اکنون امر سازماندهی معلمان در حال انجام است و تا دوماه آینده به اتمام می‌رسد اگر با کمبود روبرو شویم و این تعداد پاسخگوی نیاز ما نباشد اقدام به برگزاری آزمون خواهیم کرد. حدود 600 نفر از معلمانی که قبلا آزمون داده‌اند باقی مانده‌اند که باید سازماندهی شوند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این میان مشکلات دیگری نیز وجود دارد و نمی‌دانیم چند ویزا می‌توانیم از کشورها دریافت کنیم گفت: به عنوان مثال هنوز تکلیف ما با امارات مشخص نیست و اگر بر فرض امارات 50 ویزا برای ما صادر کند شرایط متفاوت می شود.

بابالو ادامه داد: شمار معلمانی که به امارات می‌روند بالاست. ما 600 پرسنل در امارات داریم که حدود 400 نفر از آنها معلم هستند. از این میزان بیش از 250 نفر ساکن امارات هستند و مابقی از ایران اعزام می‌شوند.

وی افزود: البته مدارکی را به امارات ارسال کردیم که در نوبت هستند و آنها هم قول مساعد برای صدور ویزا داده‌اند اما تا دو ماه آینده باید منتظر ماند.

20104

کد خبر: 622235

وب گردی

وب گردی