مهدی تقوی: شرایط اقتصادی مطلوب است

در دولت قبل از حسن روحانی، کشور در وضعیت بسیار بدی بود، وضعیتی که حالا نیست. در دولت‌های نهم و دهم کم‌کم کشور وارد اقتصادی شد که به رکود دچار شد، انگار کشور در زمان جنگ باشد. اما با ترفندهایی مثل اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی می‌شود فشارهای اقتصادی را با مقاومت برطرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه مجازی آستان،دکتر مهدی تقوی با اشاره به شعار سال که "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است،گفت: در دولت قبل از حسن روحانی، کشور در وضعیت بسیار بدی بود، وضعیتی که حالا نیست. در دولت‌های نهم و دهم کم‌کم کشور وارد اقتصادی شد که به رکود دچار شد، انگار کشور در زمان جنگ باشد. اما با ترفندهایی مثل اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی می‌شود فشارهای اقتصادی را با مقاومت برطرف کرد.

این استاد دانشگاه همچنین ادامه داد: برای نمونه می‌توان اقتصادمقاومتی را در کمتر مصرف کردن، تحمل فشار، جلوگیری از واردات کالاهای خارجی، حمایت از تولید ملی و در عین حال سرمایه‌گذاری در تکنولوژی جدید تعریف کرد. حالا در دولت حسن روحانی برخلاف اظهارات مخالفان که فکر می‌کنند اتفاقی نیفتاده، به عنوان یک اقتصاددان می‌گویم که نرخ رشد منفی به نرخ رشد مثبت تغییر کرده است و نرخ تورم نیز به شکل محسوسی کاهش یافته است، با این حال قرار است سال 95 نرخ تورم تک رقمی شود. این شرایط بی‌شک محصول مدیریت صحیح اقتصاد است، آن هم در زمانی که باید به خاطر بیم از تحریم‌ها و دشمنی‌ها در وضعیت مقاومتی باشد. حالا بی‌تردید ما داریم بهبود وضعیت اقتصاد را تجربه می‌کنیم. تولید ملی اکنون نسبت به دو سال گذشته، در وضعیت بهتری است.

وی همچنین تاکید کرد که وضع اقتصاد رو به بهبود است. اقتصاد در سربالایی است در حالی‌که در دولت قبل اقتصاد سرپایین بود. اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری انقلاب است می‌تواند، این باشد که این سرعت رشد را بالا ببریم و سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شود و اینکه بتوانیم در درون مرزهای کشور، مصرف را بالا نبریم و پس‌انداز اقتصاد تبدیل به سرمایه بیشتر شود و آینده کشور به این ترتیب تضمین می‌شود و می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را همچنان ادامه دهیم و تقاضاهای سرکوب شده را با سرعت زیاد پاسخ ندهیم و مقداری برای جلب سرمایه‌گذاری صبر کنیم تا اگر کشور دوباره گرفتار تحریم شد بتوانیم مقاومت کنیم.

مهدی تقوی در پایان سخنانش گفت: اگرچه در طول 50 سالی که با اقتصاد به صورت آکادمیک و عملی درگیر هستم، با تجربه‌ای که دارم می‌توانم تشخیص دهم منظور رهبری انقلاب می‌تواند پایه ریزی اقتصادی باشد که در برابر تحریم‌ها و شرایط تحمیلی ظالمانه مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و دچار رکود نشود.

10401

کد خبر: 622452

وب گردی

وب گردی