اهم اقدامات دفتر توسعه خدمات سلامت حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید

مدیرکل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی به بیان رئوس برنامه های این دفتر در سال 95 و برخی از فعالیت های آن در سال گذشته پرداخت.

امین قاسم بگلو، مدیرکل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ارتقا کیفیت ارائه خدمات سلامت در بستر مراکز درمانی خود برنامه ها و اقدامات متعددی را در سال گذشته انجام داده است و همچنین برنامه های مهمی برای سال جدید در نظر دارد.

وی به وضعیت کنونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 11 بیمارستان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 1500 تخت مصوب فعالیت دارند و تعداد 4 بیمارستان نیز در شرف راه اندازی هستند.

دکتر قاسم بگلو به ارائه برخی از اقدامات سال گذشته دفتر توسعه خدمات سلامت پرداخت و گفت: جلسات مشاوره اعتباربخشی برای بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی، دوره آموزشی ارزیابی آموزشی و پژوهشی بیمارستان ها، جلسات متعدد ارتقای بهره وری بیمارستان ها با حضور مشاوران و روسای بیمارستان ها برگزار گردید و نیز خودارزیابی آموزشی و پژوهشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی و صحت آزمایی آن، تدوین شاخص های عملکردی بیمارستانی و ارزیابی دوره ای بیمارستان ها بر اساس این شاخص ها، استقرار استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعتباربخشی درمانی در کلیه بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 انجام شده و در سال جاری علاوه بر اعتباربخشی درمانی، اعتباربخشی آموزشی نیز آغاز می گردد، بیان داشت: خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد و ما در ماه گذشته شاهد بودیم 7 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت بهداشت رتبه درجه یک اعتباربخشی را کسب کردند.

مدیرکل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی سیستم HIS بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در سال 95 یکپارچه سازی سیستم HIS بیمارستان های این دانشگاه در ستاد سازمان مرکزی است. ما با این سیستم امکان دستیابی به اطلاعات و آمار بیمارستان ها را خواهیم داشت که منجر به برنامه ریزی دقیق می شود.

ادامه اجرای طرح دانشگاه سالم در دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید

دکتر قاسم بگلو به اجرای طرح دانشگاه سالم برای اولین بار در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: طرح دانشگاه سالم در سال 93 در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد. در این طرح، زمینه سلامت فردی و اجتماعی در محیط های دانشگاهی برای اساتید، دانشجویان و نیز کارکنان فراهم می گردد. برای اجرایی شدن این طرح در واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ ، بسیار بزرگ و جامع به ترتیب در سه سطح «پایگاه سلامت واحد»، «مرکز سلامت واحد» و «کلینیک سلامت واحد» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح تا کنون در 65 واحد دانشگاهی استقرار یافته است و پیگیر هستیم این طرح در سال 95 ادامه پیدا کند.

وی در پایان به برخی دیگر از فعالیت های این دفتر از جمله استقرار استانداردهای بیمارستان های دوستدار ایمنی در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاء بهره وری بیمارستان های دانشگاه، توسعه و تجهیز بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی، پایش و ارزیابی شاخص های اقتصاد سلامت در بیمارستان های تابعه دانشگاه در سال جدید اشاره کرد.

20101
کد خبر: 622639

وب گردی

وب گردی