میرزاده:  تبادلات بین المللی علمی، جزء اهم برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبادلات بین المللی علمی، جزء اهم برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حمید میرزاده، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به این موضع که علم و فناوری یک دستاورد بشری است و به همه جهانیان تعلق دارد، بنا بر این جمهوری اسلامی همواره نسبت به همکاری های علمی با همه مردم جهان بانگاه مثبت می‌نگرد.

وی افزود: به دلیل اینکه علم یک مقوله جهانی است، در دوره پساتحریم به خوبی می‌توانیم ارتباطات بین‌المللی‌مان را توسعه دهیم و از تجارب علمی دانشمندان سایر کشورها در جهت ارتقاء سطوح علمی کشور استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تحریم های ظالمانه سعی داشت تا پیشرفت علمی کشور را کاهش دهد ولی با همت و تلاش دانشمندان کشورمان این توطئه به هدف خود نرسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر چند تحریم‌ها، آسیب‌هایی را نیز متوجه کشور کرد اما اتکا به توان داخلی و باور داشتن به " ما می‌توانیم" توانست این تهدید را به فرصت مبدل کند.

وی افزود: در دوره تحریم بسیاری از پایگاه‌های ارتباطی علمی جهان، ارتباط‌شان را با ما قطع کرده بوند که امیدواریم در دوره پساتحریم با تأمین اعتبار ارزی، ارتباط مان را با این پایگاه‌های علمی تقویت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: الیته باید موضوع پایگاه‌های علمی بومی و ملی را نیز مد نظر قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرف 2 سال گذشته موفق شده با پایگاه‌های اصلی علمی اطلاع‌رسانی دنیا چون جان وایلی، ساینس دایرکت، اشپرینگر ارتباط مناسبی برقرار کنیم.

دکتر میرزاده همچنین به برنامه‌های دانشگاه آزاد در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد در برنامه ششم توسعه برنامه های خود را در راستای افزایش تحصیلات تکمیلی، توسعه کیفی، جذب اعضای هیئت علمی، اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل فرآیند تبدیل علم به ثروت جهت دهی خواهدکرد.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سند آمایش سرزمینی که تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده، در نظر دارد واحدهای خود را به سمت توسعه علمی سوق دهد.

20104

کد خبر: 622691

وب گردی

وب گردی