۱۰ نکته که قبل و بعد از خرید LG G5 باید بدانید/ ویدیو

پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی یکی از محصولات هیجان انگیز حال حاضر به شمار می‌آید. گوشی LG G5 از ویژگی‌های بسیار زیادی بهره می‌برد و امکانات مختلفی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، اگر شما هم قصد دارید این گوشی را بخرید، بد نیست با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

‌۱. امکان نصب برنامه‌ها روی کارت حافظه وجود ندارد

گوشی G5 از کارت حافظهپشتیبانی می‌کند؛ اما نمی‌توان برنامه‌های مختلف را روی آن نصب کرد. کارت حافظه در این گوشی برای ذخیره‌ عکس‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اندروید 6.0 امکان پشتیبانی از حافظه‌ جانبی برای نصب برنامه‌های مختلف را روی گوشی‌های متفاوت به وجود می‌آورد، اما ال جی چنین قابلیتی را در گوشی خودش قرار نداده است.

LG G5

۲. پشتیبانی از کارت حافظه با ظرفیت‌های مختلف

همان‌طور که گفتیم محصول جدید ال جی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. در این گوشی می‌توان از انواع کارت‌های حافظه با ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد. گوشی G5 تنها در یک مدل با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی راهی بازار می‌شود که از این میزان تنها ۲۳ گیگابایت آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید این میزان فضای خالی برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت‌های حافظه‌ ۲۰۰ گیگابایتی استفاده کنید.

کارت حافظه

۳. پشتیبانی از شارژ سریع و داشتن پورت USB Type-C

ال جی قابلیت شارژ سریع را در گوشی G4 قرار داده بود؛ اما شارژر عرضه شده برای گوشی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. برای این منظور باید یک سخت افزار جداگانه را خریداری می‌کردید. این قابلیت در گوشی G5 وجود دارد و شارژر آن هم از این ویژگی بهره می‌برد. تلفن همراه هوشمند جدید ال جی از شارژ سریع 3.0 شانزده واتی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان باتری گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد در ۸۰ دقیقه شارژ کرد.

شارژ سریع

۴. نور کم قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن

از ویژگی‌های جدید گوشی G5 می‌توان به قابلیتی به نام صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display) اشاره کرد. با این قابلیت کاربران می‌توانند بدون روشن کردن صفحه نمایش از زمان، تاریخ و برخی اعلان‌ها باخبر شوند. البته نور این قابلیت بسیار کم است و در زاویه‌های مختلف کاربران نمی‌توانند برخی جزییات را در این قسمت بخوانند. در حالی که نور کم باعث کمتر مصرف شدن انرژی باتری می‌شود، گوشی‌های دیگری که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، نور بیشتری را پیش روی کاربران قرار می‌دهند.

صفحه نمایش همیشه روشن

۵. عکاسی با دوربین اصلی کیفیت بهتری دارد

دوربین دوتایی که برای G5 در نظر گرفته شده، یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این محصول به شمار می‌رود. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۳۵ درجه و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ دید ۷۸ درجه روی این گوشی مشاهده می‌شود. دوربین ۸ مگاپیکسلی این تلفن همراه هوشمند از فوکوس خودکار بهره نمی‌برد. همین موضوع باعث می‌شود که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی برای عکاسی مناسب‌تر باشد. این دوربین کیفیت بهتری دارد و عکس‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

5-The-regular-camera-takes-better-photos

۶. لوازم جانبی G5 هزینه‌ی بیشتری برای کاربران دارند

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی LG G5 طراحی ماژولار آن است که باعث می‌شود قابلیت‌های گوشی افزایش پیدا کند. لوازم جانبی‌های مختلفی برای این گوشی طراحی شده که خرید آن‌ها هزینه‌ بیشتری دربر خواهند داشت. به طور مثال ماژول مربوط به دوربین این گوشی ۷۰ دلار قیمت دارد و ماژول صدای آن هم با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه می‌شود. همچنین برای این گوشی یک دوربین ۳۶۰ درجه و یک هدست واقعیت مجازی عرضه شده که ۲۰۰ دلار قیمت دارند. البته از دوربین ۳۶۰ که برای این گوشی عرضه شده می‌توان روی بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند استفاده کرد.

6-The-LG-Friends-will-cost-you-extra

۷. باتری این گوشی به راحتی تعویض می‌شود

باتری گوشی LG G5 را می‌توان تعویض کرد. برای این کار باید دکمه‌ی خارج کردن باتری که در کنار بدنه‌ی گوشی قرار گرفته را فشار دارد. با این کار باتری از مکان خودش خارج می‌شود و کاربران می‌توانند باتری دیگری را در گوشی قرار دهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۸. بدنه‌ G5 حس فلزی بودن ندارد

همین چند وقت پیش بود که در کالبد شکافی این گوشی مشخص شد که بدنه‌ی G5 به شکل کامل از فلز ساخته نشده و یک لایه‌ پلاستیکی روی بدنه‌ فلزی گوشی قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده که گوشی چندان حس فلزی بودن را به کاربران منتقل نکند. در حالی که پرچم‌دار جدید ال جی کاملا فلزی ساخته شده، کاربران در زمان استفاده از آن به خوبی متوجه این موضوع نمی‌شوند.

8-The-surface-of-the-LG-G5-doesnt-feel-quite-like-metal

۹. برآمدگی دوربین G5 مربوط به NFC می‌شود

آنتن NFC گوشی G5 در قسمت دوربین قرار گرفته است. برای استفاده از NFC کافی است که دوربین گوشی را روی محل قرار گرفتن NFC گوشی‌های دیگر قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود که برای برقراری ارتباط NFC میان دو محصول با مشکل پیدا کردن مکان NFC مواجه نشوند.

9-The-surface-of-the-LG-G5-doesnt-feel-quite-like-metal

۱۰. صد گیگابایت فضای ابری

با خرید گوشی G5 می‌توانید از ۱۰۰ گیگابایت فضای گوگل درایو به مدت ۲ سال استفاده کنید. اگر مدت استفاده از این زمان هم به پایان برسد، فایل‌های شما در این فضای ابری باقی می‌ماند، اما نمی‌توانید فایل‌های جدید آپلود کنید.

10-You-get-100GB-of-free-Google-Drive-cloud-storage

20103

کد خبر: 622786

وب گردی

وب گردی