راه‌اندازی مرکز روزانه برای بیماران ضایعه نخاعی در کهریزک

مدیر تیم مراقبت در منزل موسسه خیریه کهریزک از راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات روزانه به بیماران ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: مرکز ارائه خدمات روزانه به بیماران ضایعه نخاعی از نیمه دوم سال جاری در آسایشگاه خیریه کهریزک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوزحمیده پور‌فهیم مدیر تیم مراقبت در منزل موسسه خیریه کهریزک بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تیم مراقبت در منزل موسسه خیریه کهریزک در سال 1392 با 75 نفر از افراد ضایعه نخاعی مستقر در جنوب تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

او گفت: این تیم به صورت تخصصی با افراد متخصص نظیر پزشک، مددکار، روانشناس، پرستار و فیزیوتراپ با مراجعه به منزل افرا نیازمند ضایعه نخاعی تمام تلاش خود را می کند تا آنان را از نظر وضعیت اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی تحت حمایت قرار داده و به زندگی مستقل قبل از معلولیت برگرداند.

پورفهیم با تاکید بر این‌که برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت زندگی، حرفه‌آموزی و برقراری اردوهای زیارتی و سیاحتی بخشی از خدمات تیم مراقبت در منزل است گفت: در حال حاضر 285 نفر از تیم مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک (جنوب تهران، پاکدشت و ورامین) خدمات دریافت می‌کنند که از این میان 190 نفر مددجویان معلول، 15 نفر سالمند و 15 نفر معلول و سالمندی هستند که به صورت فصلی از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مدیر تیم مراقبت در منزل موسسه خیریه کهریزک افزود: از اواخر سال 93 توانمند سازی 65 فرد ضایعه نخاعی که به تازگی دچار این عارضه شده و از سازمان بهزیستی کشور به این مجموعه معرفی شده بودند انجام شد چراکه این امر می‌توانست تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب‌های بعدی داشته باشد.

او از راه‌اندازی مرکز خدمات روزانه برای افراد ضایعه نخاعی در نیمه دوم سال 95 خبر داد و گفت: تیم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک در نظر دارد در سال 1395 مرکز روزانه ای را برای افراد ضایعه نخاعی راه‌اندازی کند تا آنان بتوانند به صورت روزانه و دوره‌ای از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

پورفهیم با اشاره به این‌که طرح سامانه خودروهای جانبازان و معلولان از سال 1394 راه‌اندازی شد گفت: این طرح کمک شایانی به تردد افراد زیر پوششی که به صورت ماهیانه از تیم مراقبت در منزل آسایشگاه خدمات دریافت می‌کردند، نمود تا به وسیله آن بتوانند به راحتی به آسایشگاه آمده و هزینه خود را به صفر برسانند.

او با اشاره به اینکه، 85 درصد افراد تحت پوشش تیم مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک آقا هستند که از این میان 60 درصد آنها سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: تعداد بسیاری از این افراد فاقد بیمه بوده و از نظر اقتصادی در معرض آسیب هستند که تیم مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک با کمک نیکوکاران سبد کالایی در نظر گرفته که بر حسب نیاز به صورت ماهیانه و یا فصلی به آنان پرداخت می‌کند.

مدیر تیم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: برگزاری کلاس‌های حرفه‌آموزی در آسایشگاه خیریه کهریزک توانسته تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیر پوشش داشته باشد.

105105

کد خبر: 622857

وب گردی

وب گردی