وقوع طوفان خورشیدی و احتمال اختلال در سیستم های مخابراتی

کارشناسان اعلام کرده‌اند بروز طوفان خورشیدی فردا باعث بروز اختلالات مخابراتی در سطح کره زمین خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده‌اند ایجاد لکه‌های خورشیدی و بروز طوفان خورشیدی فردا باعث بروز اختلالات مخابراتی در سطح کره زمین خواهد شد.

گفتنی است، کارشناسان آب و هواشناسی سه حجم برآمده از تاج را در سطح خورشید شناسایی کرده‌اند که باعث بروز طوفان‌های مغناطیسی در سطح سیاره زمین، اختلال در عملکرد ماهواره‌های مخابراتی، دسترسی به اینترنت و حتی قطع جریان برق می‌تواند شود.

همچنین طوفان‌های خورشیدی می‌تواند باعث اختلال در سیستم GPS و حتی گم شدن مسیر پرندگان مهاجر شود.

طوفان های خورشیدی می‌تواند برقابلیت ارتباط تلفن‌های همراه اثر گذاشته و مشکلات مخابراتی به وجود بیاورد.

براساس آمارها بزرگترین فوران گدازه درخورشید و بروز طوفان خورشیدی در سال 1859 میلادی رخ داده است که حتی ستاره شناسان قرن‌های پیش نیز آن را توسط ابزارهای نجومی آن زمان رصد کرده‌اند.

در آن زمان منجمان علت این پدیده را نمی‌دانستند،‌در اثر این اتفاق در آن زمان سیستم تلگراف که تازه ابداع شده بود، در سراسر جهان به هم ریخت و حتی یخ‌های موجود در منطقه گرینلند نیز دچار آب شدگی شدند و لایه ازن نیز از همان زمان دچار آسیب شده است.

هنگام بروز طوفان‌های خورشیدی حجم عظیمی از پلاسمای داغ در اثر فوران خورشید به فضای اطراف منتقل می‌شود و می‌تواند عواقب خطرناکی بر روی زمین به وجود آورد.

پژوهشگران هشدار می‌دهند در صورتی که فوران گدازه‌های آتش‌ خورشید بسیار پرانرژی شود می‌تواند باعث نابودی سیاره زمین شود،‌شبکه‌های برق را نابود کند و حتی باعث نابودی اتمسفر کره زمین شود.

طوفان خورشیدی زمانی اتفاق می‌افتد که حجم بسیار وسیعی از انرژی مغناطیسی از سطح خورشید به فضای اطراف منتقل شود.

20103

کد خبر: 622992

وب گردی

وب گردی