وزیر آموزش و پرورش خبر داد: رشد ۶۷ درصدی میانگین دریافتی فرهنگیان/ واریز مابقی پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳

وزیر آموزش و پرورش از رشد ۶۷ درصدی دریافتی فرهنگیان در دولت یازدهم خبرداد و گفت: میانگین دریافتی فرهنگیان در دولت یازدهم برای برخی افراد بیشتر و برای برخی کمتر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، شب گذشته علی اصغر فانی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره حادثه مدرسه سیستان و بلوچستان اظهارکرد :در اثر باد و باران دیواری در یک ساختمان متروکه در جوار مدرسه در منطقه بلوچستان خراب می شود و در پی این حادثه یکی از همکاران فرهنگی کشته و یکی دیگر از همکاران مصدوم می شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سفری که پنجشنبه گذشته به این منطقه داشتم با خانواده این افراد دیدار کردم .

او با اشاره به شایعه استعفای خود در روزهای اخیر تصریح کرد: شاید ریشه این شایعه؛ سیاسی و غرض ورزی باشد و این موضوع از طریق مراجع ذیربط در دست پیگیری است .

فانی گفت: تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق معلمان رسمی که حدود یک میلیون نفر هستند صورت می گیرد و بخش دیگر از طریق نیروهایی است که به موجب مصوبه مهر 94 مجلس در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رسیدگی به مطالبات فرهنگیان گفت: در جلسه ای که امروز عصر با دکتر نوبخت داشتیم این موضوع بررسی شد و امیدواریم این مطالبات به زودی پرداخت شود.

فانی با اشاره به پاداش پایان خدمت فرهنگیان که در سال 93 بازنشست شده اند گفت: پاداش این همکاران 1050 میلیارد تومان اعتبار لازم داشت که 900 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی ظرف دو هفته آینده واریز خواهد شد .

او افزود: در بودجه سال جاری 4500 میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت پیش بینی شده است که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی پرداخت خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی از آغاز مهر ماه 94 طی احکام صادر شده اجرایی شده است و حدود 830 هزار نفر مشمول این طرح شده اند .

فانی گفت: بر اساس این طرح، حقوق فرهنگیان از 80 تا 590 هزار تومان افزایش داشته است و در سال 95 همکارانی که مشمول شرایط رتبه بندی در سال 94 نبوده اند و حال این شرایط را دارند در این طرح قرار می گیرند .

او افزود: افزایش حقوق برای فرهنگیان در سال 94 شامل افزایش رتبه بندی، افزایش دولت برای کارکنان و افزایش حق مرزی بوده که همه این موارد برای حقوق فرهنگیان اعمال شده است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی انتقادها به طرح رتبه بندی کارکنان در آموزش و پرورش گفت: ما از قانون خدمات کشوری استفاده کردیم و رتبه بندی معلمان را به اجرا درآوردیم در حالی که برخی از دوستان اعتقاد داشتند که باید از روش های دیگری استفاده کنیم .

فانی با بیان این که در سال 95 برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم ، تصریح کرد : فرهنگیانی که حداقل شش سال سابقه کار داشته باشند طرح رتبه بندی شامل آنان خواهد شد .

او گفت: طرح رتبه بندی شامل همکاران بازنشسته نمی شود و آنها مشمول خدمات سازمان بازنشستگان هستند .

وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سند شش زیر نظام پیش بینی شده که یکی از آنها زیرنظام برنامه درسی است که به تصویب رسیده و مورد استفاده قرار می گیرد و5 زیر نظام دیگر آماده شده تا در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و مورد تصویب قرار گیرند .

فانی گفت: زیرنظام فضای آموزشی هم در جلسه گذشته بررسی هایش تمام و سندش آماده شده است و از این پس سازمان نوسازی باید بر اساس این سند، مدرسه بسازد .

او با اشاره به شعار ساماندهی نیروی انسانی خود در این وزارتخانه گفت: وزارتخانه ای که حدود 97 تا 98 درصد اعتبارش کارکنانش هستند باید مهمترین هدفش هم ساماندهی نیروهای انسانی اش باشد که یکی از مهمترین ارکان مدیریتی ، همین است و در حال حاضر 976 هزار نفر نیروی انسانی در این وزارتخانه در حال خدمت هستند .

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر بحث استخدام نیرو از بوم برای بوم را پیگیری می کنیم زیرا در مناطق محروم دچار کمبود نیروی انسانی هستیم و این موضوع در سال های اخیر در پذیرش فرهنگیان و استخدام نیرو در دستور کار قرار گرفته است .

او با یادآوری اینکه دوازده سال پیش یک سوم مدارس کشور ایمن بود تصریح کرد: اکنون دو سوم مدارس کشور ایمن است و امیدواریم بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان برنامه ششم شاهد هیچ مدرسه غیر ایمنی در کشورنباشیم .

فانی افزود: یکی از مهم ترین چالش های معلمان وضع معیشتی است زیرا آنها به درستی معتقدند دریافتی شان نسبت به بعضی دستگاه ها پایین تر است و ما نیز تلاش کردیم تا دریافتی آنها افزوده شود اما محدودیت مالی دولت را نیز درک می کنیم، در عین حال معتقدیم که این فاصله را باید کاهش داد .

او افزود: ما در سال 94 بدترین سال مالی بعد از انقلاب را در دولت سپری کردیم اما در عین حال شاخص های آموزش و پرورش نیز در سال گذشته رشد داشته است.

فانی یادآور شد: در سال گذشته با ساخت و بازسازی دو هزار مدرسه، 11 هزار و 400 کلاس درس در مجموع یک میلیون و 580 مترمربع در اختیار دانش آموزان قرار گرفت .

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام در این وزارتخانه نیز گفت: مبنای اصلی استخدام ها از طریق جذب دانش آموختگان در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت و در دوره مسئولیت ما هیچ استخدام رابطه ای نداشتیم .

فانی با اشاره به نیازهای بسیار زیاد مالی این وزارتخانه گفت: بودجه درخواستی ما برای سال جاری 37 هزار میلیارد تومان بود که به علت محدودیت مالی کمی بیش از 30 هزار میلیارد تومان آن در لایحه آورده شد و پیش بینی می کنیم در سال 95 با کسری بودجه مواجه شویم .

او همچنین شرایط بیمه طلایی فرهنگیان را در سال 94 نسبت به سال 93 مناسبتر ارزیابی کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد وضعیت این بیمه به ویژه بیمه تکمیلی از نظر کمی و کیفی در سال 94 نیز توسعه پیدا کند تا رضایت نسبی فرهنگیان را فراهم آورد.

20104

کد خبر: 623028

وب گردی

وب گردی