پنجمین سمپوزیوم فدراسیون  جهانی مغز  و اعصاب برگزار می شود/ مهمترین رویداد علمی کشور

نشست خبری مراسم پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب با حضور علیرضا دلیری دبیر اجرایی کنگره و پرویز کرمی رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی کنگره در روز یکشنبه برگزار شد.

نیوشا یعقوبی- ایسکانیوز : علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اینکه این سمپوزیوم از 29 تا 13 اردیبهشت برگزار می شود گفت: فدراسیون مغز و اعصاب هر سال در یکی از کشور هایی که در این فدراسیون عضویت دارند برگزار می شود.

او با بیان اینکه پرفسور سمیعی چندین سال دبیر فدراسیون و پایه گذار این امر بودند گفت: در سال 2014 مصوب شد این کنگره در سال 2016 در ایران برگزار شود. این کنگره یکی از برترین کنگره هایی است که در حوزه پزشکی در دنیا برگزار می شود و برترین هاشخصیت های علمی در حوزه مغز و اعصاب در آن شرکت می کنند.
دبیری افزود: یکی از دغدغه های بزرگ این کنگره فراهم کردن ظرفیت لازم برای مهمانان این برنامه بود. برای خدمت رسانی بیشترو بهتر شرایطی را فراهم کردیم تا بتوانیم این کنگره را از بهتراز کشور های دیگر برگزار کنیم.
او درباره نحوه برگزاری این کنگره گفت:کنگره از 29 تا 13 اردیبهشت به مدت 6 روز در هتل اسپیناس پالاس برگزار می شود. افتتاحیه این برنامه در روز 29 فروردین در برج میلاد است و علاوه بر شخصیت های برتر علمی جهان شخصیت های سیاسی مانند دکتر روحانی، رییس جمهور صربستان،پرفسور سمیعی و تیم اختصاصی شان، تیم 30 نفره متشکل از تجار آلمان و تیم رسانه ای خانم لیزمن در این مراسم حضور خواهند داشت.

او گفت:در طول برگزاری مراسم نیز شخصیت های برتری مانند دکتر محمد جواد ظریف و سایر شخصیت های سیاسی و علمی جهان مهمان این برنامه خواهند بود. بیش از 80 کشور دنیا و در این سمپوزیوم حضور دارند و و در آن تجمع علمی از شخصیت های برتر جهان صورت می گیرد که تا کنون شاهد آن نبوده ایم.در این جمع بیش از هزار و 700 نفر از متخصصان داخلی و خارجی حضور دارند .
او در ادامه به همکاری این کنگره با سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: برای مهمانان خارجی این برنامه باهمکاری سازمان میراث فرهنگی تور ایرانگردی در نظر گرفته ایم که بیش از 370 نفر در این تور ثبت نام کرده اند.حضور 11 روزه مهمانان در ایران میتواند نشان دهنده ظرفیت گردشگری بالای کشور عزیزمان باشد.در حالی که کشور های اطراف در حال جنگ هستند خوشبختانه امنیت کشور ما به ثبت رسیده است و ما این مورد را ثابت خواهیم کرد که ایران میتواند بستر خوبی برای حضور متخصصان و سرمایه گذاران فراهم کند.
او در پایان از راه اندازی بیمارستان مغز و اعصاب تا پایان سال 95 خبر داد و گفت:شرایط فیزیکی این بیمارستان آماده است اما تجهیزات آن هنوز نصب نشده است.این بیمارستان بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب جهان است و متخصصان دنیا تقاضا داده اند تا بتوانند در این بیمارستان جراحی داشته باشند. مهمانان کنگره از این بیمارستان بازدید خواهند کرد.

105105

کد خبر: 623077

وب گردی

وب گردی