دهمین شب آواز ایرانی  برگزار می شود

دهمین شب آواز ایرانی روز شنبه 28 فروردین با حضور هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی، در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود که در این برنامه رهام خورشیدوند (آواز) به همراه علیرضا سپهوند (نوازنده سنتور) به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز، رهام خورشیدوند دوره‌های ردیف آوازی استاد عبدالله دوامی را نزد علی دلفانی شروع کرد و بعد از گذراندن دوره مقدماتی نزد علی جهاندار رفت و در ادامه مسیر هنری خود از محضر بزرگانی چون: محمدرضا لطفی، فریدون احتشامی، حسین پرنیا استفاده کرد.

وی در این اجرا به همراه علیرضا سپهوند، نوازنده سنتور و کارشناس موسیقی به اجرای آوازی در مایه ابوعطا با غزلی از حافظ خواهد پرداخت. از بخش‌های دیگر این برنامه می توان به اجرای علی مشهوری به همراه فرشید خویی وند (نوازنده سه‌تار) قطعاتی را با شعرهای سعدی و باباطاهر در مایه بیات اشاره کرد.

علی مشهوری دوره های ردیف آوازی را نزد استاد فاروق کسمایی فرا گرفت و بعد از گذراندن دوره‌های مقدماتی از محضر اساتیدی چون جواد جواهری و محمدرضا لطفی بهره برد. وی همچنین «سلفژ» را نزد استاد رضا پرویززاده فرا گرفت. فرشید خویی وند (نوازنده سه تار) نیز از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، سهیل ایوانی و سید خلیل عالی نژاد بهره برده است و هم اکنون سرپرست گروه ابریشم است. وحید تاج با همراهی ساز کیوان ساکت، نوازنده برجسته تار و سه تار، نیز در این برنامه به اجرای برنامه می‌پردازد.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. دهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 28 فروردین ماه ساعت 18 در سالن «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

507502

کد خبر: 623093

وب گردی

وب گردی