مدیرعامل شرکت توزیع برق استان: رشد مصرف برق به میزان راه اندازی صنایع برمی گردد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران، گفت: سرعت رشد مصرف برق در صنایع به عملکرد دولت در راه اندازی صنایع بر می گردد و ما باید خودمان را برای این پیشرفت آماده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی بربند با اشاره به اینکه بعد از برجام و همزمان با سال اقتصادمقاومتی، دولت نیز برای راه اندازی صنایع تلاش می کند بر این اساس پیش بینی ما برای رشد مصرف برق در صنایع تا 18 درصد، تحقق خواهد یافت، افزود: با وضع موجود و کمبود نقدینگی در زمینه افزایش تولید برق اقداماتی صورت گرفته که نیروگاههای سیکل ترکیبی و نیروگاههای تولید پراکنده کوچک با ظرفیت شش و 10 مگاواتی در مراکز صنعتی وارد مدار شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی ها در انرژی های تجدیدپذیر نیز گفت: زمین و امکانات لازم را سرمایه گذاران خارجی توانستند تهیه کنند و هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با وزارت نیرو هستند که تولید برق از این نیروگاهها اگر به تابستان امسال نرسد در تابستان آینده از آن استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران مهمترین برنامه امسال این شرکت را مدیریت مصرف دانست و گفت: با تلاش و هماهنگی بیشتر با مشترکین باید سطح مصرف را پایین بیاوریم و مصرف برق را به سمت صنایع سوق دهیم.

بربند تاکید کرد: در نظر داریم 120 مگاوات برق در تابستان امسال از طریق مدیریت مصرف صرفه جویی کنیم.

وی اضافه کرد: با استفاده از شیوه های فرهنگی، هماهنگی با صنایع برای تعطیلات تابستان و شیفت شب برای صنایع و واردات تجهیزات کم مصرف و تولید تجهیزات کم مصرف در داخل تا جایگزین تجهیزات و تاسیسات پرمصرف کنونی باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران از دولتمردان خواست همانگونه که تلاش می کنند تا صنایع را راه اندازی کنند به صنعت برق نیز کمک کنند و اعتباراتی در اختیارشان بگذارند تا پاسخگوی نیاز سایر صنایع باشد.

بربند گفت: امیدواریم با توجه به قانون رفع موانع تولید و کسب وکار که اخیرا در دولت به تصویب رسیده دولت صنعت برق را از تنگناهای مالی نجات دهد تا این صنعت در توسعه صنعت کشور قدم بردارد.

401/602

کد خبر: 623119

وب گردی

وب گردی