ولایتی: هیچ اعتنایی به سخنان بی‌پایه و اساس آمریکایی‌ها نداریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش توان دفاعی ایران به هیچ کس و هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه استونی در جمع خبرنگاران در مورد تنش‌های اخیر میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان اظهار داشت: ما هر دو طرف را تحسین می‌کنیم که به سرعت به ندای درخواست آتش بس رئیس جمهور کشورمان پاسخ و خیلی زود این جنگ خانمان‌سوز را به پایان رساندند.

وی با اشاره به اینکه باید راه‌حلی مرزی – طرفینی بوجود آید تا طرفین را به حقوق خود برساند و شهرهای اشغال شده را نیز آزاد کند، ادامه داد: در تنشی که اخیرا میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شد برخی گروه‌های خارجی قصد آتش افروزی داشتند اما ناموفق بودند. کشورهایی مانند ایران نیز در زمینه ایجاد آتش‌بس دائمی میان دو کشور با حسن نیت خود می‌تواند موفق به اجرایی شدن آن شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در مورد برخی اظهارات درباره محدود کردن قدرت دفاعی ایران و اینکه این محدود کردن را برجام 2 می‌نامند اظهار داشت: به جان کری ارتباطی ندارد که راجع به قدرت دفاعی ما صحبت کند.

ولایتی گفت: آمریکایی‌ها حدود 37 سالی که از انقلاب می‌گذرد از این صحبت‌ها زیاد داشته‌اند، و ما هیچ اعتنایی به سخنان بی‌پایه و اساس آنها نداریم. ما در مورد قدرت دفاعی خودمان با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و این قدرت دفاعی ملت ایران است و برای حفظ تمامیت عرضی و دستاوردهای انقلابی به آن نیاز داریم. این قدرت دفاعی به این درجه از خودکفایی‌ رسیده که برای دفاع از خود به اجازه انسان‌هایی مانند کری نیاز نداشته باشد.

201/201

کد خبر: 623238

وب گردی

وب گردی