جایزه اصلی فول فریم به «رویاهای دم صبح» رسید

جشنواره بین‌المللی «فول‌فریم» آمریکا جایزه اصلی خود را به مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی داد.

به گزارش ایسکانیوز، نوزهمین دوره جشنواره «فول‌فریم» آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمای مستند، جایزه بزرگ هیئت داوران را به مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی اعطاء کرد.

این مستند که به درد و رنج دختران در یک کانون اصلاح و تربیت می‌پردازد، علاوه بر کسب جایزه اصلی جشنواره، موفق به کسب جایزه فیلم «الهام بخش» این رویداد سینمایی نیز شد.

به گزارش «نیوز اند آبزرور»، اسکویی نتوانسته بود در مراسم اختتامیه جشنواره حضور یابد بنابراین «اما میلر»، مدیر برنامه‌ریزی جشنواره «فول‌فریم» پیامی را از سوی این کارگردان پس از کسب جایزه خواند: «منطق من به عنوان یک فیلمساز برای ایجاد تغییرات مثبت و تاثیرگذار اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی است. متقاعد شدم که یک فیلمساز مستند باید برخی اوقات تصاویری از رنج و درد انسانی را به تصویر بکشد، به امید این که این شرایط پایان یابد. تمامی فیلم‌های من با این اعتقاد راسخ ساخته شده‌اند».

جشنواره «فول فریم» که در سال 1997 تأسیس شده است، یکی از مهمترین فستیوال‌های فیلم مستند به شمار می‌رود. این جشنواره طی چهار روز در ایالت کارولینای شمالی برگزار می‌شود و در روزهای برگزاری آن تا نیمه‌های شب مجموعه متنوعی از فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید و میزگردها، سمینارها و جلسات پرسش و پاسخ در خلال آن برگزار می‌شود.

«رویاهای دم صبح» که در ایران 4 جایزه شامل بهترین کارگرانی از جشنواره فیلم فجر و بهترین کارگردانی، فیلمبرداری و موسیقی متن را از جشنواره سینما حقیقت کسب کرده، پس از نمایش در جشنواره‌ «برلین» و کسب جایزه عفو بین‌الملل، جایزه بهترین مستندساز سال جهان را از جشنواره «True/False» آمریکا برای اسکویی به ارمغان آورد و در چندین جشنواره سینمایی دیگر چون «ویلیامز کالج»، «وان ورلد» چک، «تسالونیکی» یونان، «تمپو» سوئد، «اینک خاورمیانه» فلورانس، «داک فست» مونیخ، «کورنوگراف» مولداوی، «هات داکس» کانادا، و «آنتنا» در استرالیا نیز نمایش داشته و دارد.

503502

کد خبر: 623322

وب گردی

وب گردی