محصص: ارتقای سطح دانش مدیران فنی در این دوره تدریس شد

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: در دوره مدیران فنی فیفا آخرین قوانین و مقرارت اداری فدراسیون ها و مسائل فنی دپارتمان ها تدریس شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص- رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره حضورش در دوره مدیران فنی فیفا که به میزبانی امارات برگزار شد، گفت: در این دوره آخرین قوانین و مقرارت و مطالب مربوط به امور اداری فدراسیون ها و مسائل فنی دپارتمان ها تدریس شد.

وی گفت: این دوره از 13 الی 19 فروردین ماه در امارات و با حضور 14 مدیرافنی مرکز و جنوب آسیا برگزار شد. سه مدرس از سوی فیفا این دوره را تدریس کرده و همانطور که در بالا اشاره کردم آخرین قوانین و مقرارت و مطالب مربوط به امور اداری فدراسیون ها و مسائل فنی دپارتمان ها تدریس شد. در واقع با برگزاری این سمینار یکی از اهداف فیفا این است که دپارتمان های فنی برای هر فدراسیون تشکیل شود.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال در ادامه گفت: کشورهایی مانند امارات-عمان-قطر و حتی یمن (در داخل قطر فدراسیونش فعالیت می کند) این دپارتمان را تشکیل داده و فعالیتهای مورد نظر را پیگیری می کنند. در واقع فعالیتهای فنی فدراسیون باید با تشکیل این دپارتمان و انتخاب رئیس و کارمند صورت بگیرد.

محصص ادامه داد: به زودی هیاتی از فیفا اواخر تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه به تهران سفر خواهند کرد تا به بررسی وضعیت دپارتمان فنی و اینکه چه فردی مدیریت فنی را بر عهده داشته و نشستهای مختلفی را با وی برگزار خواهند کرد. به عنوان مثال عربستان یک فرد از بلژیک، امارات یک فرد از تونس و اکثر کشورها مدیر فنی را از خود همان کشور انتخاب کرده اند. در واقع مسئولیت فعالیتهای فنی یک فدارسیون اعم از فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش آقایان و بانوان بر عهده مدیر فنی بوده تا با نظارت و ارزیابی عملکرد تیم ها و دپارتمان های مختلف، برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این دوره آموزشی در سه زمان مختلف درباره فعالیت های فنی آموزش، فوتبال پایه، بانوان و جوانان مطالبی را مطرح کردم. ضمن اینکه روز گذشته گزارش سفر خود را به رئیس فدراسیون ارائه دادم و امیدوار هستم با فعالیت های مختلف گام های مفیدی در موفقیت فوتبال کشور برداریم.

گفتنی است؛ فیفا در راستای ارتقای سطح دانش مدیران فنی اقدام به برگزاری دوره مدیران فنی فدراسیون بین المللی فوتبال به میزبان امارات کرد که مرتضی محصص به عنوان نماینده ایران در این دوره حضور داشت. این دوره که 13 تا 19 فروردین 95 با حضور نمایندگانی از بحرین، ایران، عراق، اردن، لبنان، فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن برگزار شد.

604/602

کد خبر: 623386

وب گردی

وب گردی