تشریح جزییات برنامه‌های اجرایی نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و طب بازساختی

جزییات برنامه های اجرایی نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تشریح شد.

به گزارش ایسکانیوز، رامین حشمت دبیرعلمی نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی درچهل وسومین نشست از سلسله نشست های شورای مدیران به ارایه گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای بخش های مختلف جشنواره پرداخت و گفت: اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از مهم ترین برنامه های معاونت علمی است که از 30 ادیبهشت ماه تا اول خرداد ماه جاری به همت ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در مجموعه همایش های بین المللی رایزن برگزار می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های این جشنواره برگزاری کارگاه های علمی- آموزشی متعدد است که به زودی عنوان و زمان برگزاری این کارگاه ها به اطلاع عموم متقاضیان خواهد رسید و ثبت نام از متقاضیان از طریق وب سایت جشنواره ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی صورت خواهد پذیرفت. بخش مربوط به نمایشگاه، شرکت های دانش بنیان و فن بازار نیز در حال بررسی و برنامه ریزی است.

حشمت بیان کرد: داوری چکیده های پذیرش شده در بخش کنگره نیز به زودی انجام خواهد شد. دکتر حشمت در ادامه بیانات خود یکی از جنبه های مثبت فعالیت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی را تعاملات در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و گفت: در بخش داخلی شاهد همکاری تعداد بیشتری از دانشگاه ها در سال گذشته بودیم.

در ادامه این نشست موضوع معافیت مالیات حقوقی شرکت های دانش بنیان نیز بررسی و اظهار شد که شرکت های دانش بنیانی که در پارک علم و فناوری شرکت دارند از مالیات معاف شوند و طرح این موضوع طی جلسه ای با سرپرست امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این نشست مطرح شد که واگذاری غرفه های فضای بیرون نمایشگاه به شرکت های تولید کننده مواد و تجهیزات این حوزه با تخفیف ویژه واگذار شود و اطلاعات برگزاری فن بازار، در اختیار شرکت های دارای ایده و شرکت های دارای سرمایه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست درباره اینکه نوع محصولات شرکت ها در تعیین مساحت غرفه ها ضروری است و اطلاعات کامل واگذاری غرفه ها از جمله: متراژ، نقشه، قیمت، تخفیف و غیره در اختیار شرکت ها قرار داده شده است، ارزیابی و درباره آن بحث و تبادل نظر شد. از این رو، واگذاری غرفه ها تا تاریخ 28 فروردین ماه نهایی می شود.

بر اساس این گزارش، 18کارگاه تخصصی در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود که برگزاری کارگاه ها منوط به حداکثر رسیدن ظرفیت شرکت کنندگان در کارگاه ها است.

نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ، از 30 اردیبهشت تا یک خردادماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

20101

کد خبر: 623426

وب گردی

وب گردی