علی اصغر محمدخوانی می گوید:درسال 94 مجموعا 70 عنوان کتاب از عطار و درباره‌ی عطار با شمارگان ۹۰ هزار منتشر شده است که در میان این آثار جای یک تک‌نگاری جذاب و عمیق با نگاهی نو درباره‌ی زندگی و آثار عطار خالی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، در آستانه‌ی روز بزرگداشت عطار نیشابوری (25 فروردین) درباره‌ی کارنامه‌ی عطارپژوهی در یک سال گذشته گفت: عطار از برجسته‌ترین چهره‌های شعر و عرفان ایران و جزو هفت قله‌ی بلند ادب فارسی است و با زبانی روشن، جذاب و قابل فهم تلاش کرده است که مخاطبان را با معرفت عرفانی و صفات و اخلاق حاصل از آن بیشتر آشنا سازد. شعر عطار نیز مانند عرفان او لطافت و سادگی بی‌مانندی دارد و خیلی بیش از شاعران دیگر روح و ذوق را سیراب و متاثر می‌کند.

او افزود: جوانان، دانشجویان، عموم مردم و به ویژه مدیران فرهنگی باید بیش از گذشته به عطار و آثار و اندیشه‌های او توجه کنند تا بتوان کارنامه‌ی قابل قبولی در عرصه‌ی عطارپژوهی در هر سال ارائه کرد. توجه به عطار توجه به شعر و نثر فارسی است و بی‌شک نثر تذکره‌الاولیاء در شمار زیباترین و جذاب‌ترین نمونه‌های نثر فارسی است.

محمدخانی گفت: تعمق و تدبر در منطق‌الطیر و مصیبت‌نامه و اسرارنامه، مخاطب را با یکی از محوری‌ترین مضامین در آثار عطار که سفر روحانی و معنوی است، آشنا می‌سازد.

او با اشاره به آثاری که در سال ۹۴ از عطار و درباره‌ی عطار انتشار یافته است گفت: در این سال مجموعا 70 عنوان کتاب از عطار و درباره‌ی عطار با شمارگان ۹۰ هزار منتشر شده است که در میان این آثار جای یک تک‌نگاری جذاب و عمیق با نگاهی نو درباره‌ی زندگی و آثار عطار خالی است. اما بازنویسی حکایات و آثار عطار با اقبال مخاطبان روبه‌رو بوده است و چاپ پنجاه و نهم قصه‌های برگزیده ا‌ز آثار عطار در مجموعه‌ی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، اثر مهدی آذریزدی در این سال منتشر شده و چندین گزیده از آثار عطار نیز تدوین و انتشار یافته است. مژگان شیخی با بازنویسی داستان‌های عطار برای کودکان و نوجوانان یکی از پرکارترین مولفان در سال ۹۴ درباره‌ی عطار بوده است.

او به برگزاری 50 جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی عطار در سال‌های گذشته به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب اشاره کرد و گفت: امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد برنامه‌های نوین ملی و بین‌المللی درباره‌ی عطار باشیم و بخش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها به عطارپژوهی توجه بیشتری داشته باشند.

502502

کد خبر: 623593

وب گردی

وب گردی