رسول نجفیان از اجرای شاهنامه خوانی خبرداد

رسول نجفیان از اجرای شاهنامه‌خوانی در تمامی فرهنگسراهای پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، این هنرمند که از میهمانان مراسم دیدار نوروزی رییس سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران در باغ‌موزه هنر ایرانی بود، از استقبال محمود صلاحی از اجرای شاهنامه‌خوانی در فرهنگسرای بهاران خبر داد و گفت: با درخواست رییس سازمان فرهنگی هنری، شاهنامه‌خوانی در تمامی فرهنگسراهای پایتخت اجرا خواهد شد.

او درباره تجربه حضور در فرهنگسرای بهاران و اجرای نمایش با جوانان جنوب شهری گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران هم من در پایین‌شهر کار تئاتر و سینما کردم و از آنجا، بیوک میرزایی و علی طالب‌لو به جامعه هنری معرفی شدند. برخلاف تصوری که شاید در جامعه هنری وجود دارد، مردم این منطقه مردمی هنردوست و فرهنگی هستند. ابتدای کار به من گفتند آنجا کسی دغدغه ندارد و استقبال نمی‌شود. اما ما تنها با یک فراخوان در محله وصفنارد و یافت‌آباد بیش از ۱۰۰ نفر علاقه‌مند داشتیم؛ از دانش‌آموز و دانشجو تا کارگر و کارمند. خیلی از این افراد می‌گفتند هرگز تئاتر ندیده‌اند اما به قدری مؤدب و هنرمند بودند که من را شگفت‌زده کردند.

نجفیان درباره جدیدترین فعالیتش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: در روزهای نوروز ۹۵ در باغ‌موزه هنر ایرانی مشغول شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی بودم که با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. خوشبختانه پس از آنکه سکان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دست دکتر محمود صلاحی افتاد به دلیل علاقه ویژه به ادبیات، شرایطی را فراهم آورد که به زودی شاهنامه‌خوانی در تمامی فرهنگسراهای پایتخت اجرا خواهد شد.
503502

کد خبر: 623596

وب گردی

وب گردی