پایداری ها، احمدی نژاد و افکار عمومی

محمود احمدی نژاد در سال آخر دولت روحانی  به تکاپو افتاده و خودی نشان می دهد و با ظاهر شدن در مجامع  مخالفت‌های خود را نسبت به سیاست های دولت یازدهم  بیان می کند؛ او در حالی انتقاد می کند که هنوز حاضر نیست  به بسیاری از سوال ها  پیرامون عملکرد 8 ساله خود پاسخ روشنی به مردم بدهد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، فعالیت‌های احمدی نژاد افکار عمومی را به سمت تصمیم گیری برای حضور مجدد در عرصه سیاسی کشور سوق می‌دهد و خود نیز با حرفهای دو پهلویی که به پرسش کنندگان به بازگشتش میدهد به نوعی آمدنش را نه تایید و نه تکذیب میکند، اما برنامه های سخنرانی و دعوتها از وی افزایش یافته است .

همچنین مقرر بود احمدی نژاد پنج شنبه هفته جاری در مراسمی با موضوعیت یادواره شهدا تحت عنوان پدران آسمانی در گلزار شهدای شهر ملارد سخنرانی کند که تا اطلاع ثانوی سفر مذکور لغو شد.

در پی این برنامه ها روز گذشته عده ای از نمایندگان مجلس نهم به دیدار رییس دولت نهم و دهم رفتند که یکی از نمایندگان حاضر در این جلسه به مهر، گفت: تشکیل این جلسه کار تشکیلاتی و فراکسیونی نبود و تعدادی از نمایندگان برنامه ریزی کرده و با آقای احمدی‌نژاد دیدار کردند .

احمدی نژاد در این جلسه با تاکید بر اینکه باید نیاز فعلی انقلاب مورد بررسی قرار گیرد، گفته است: میلیون ها نفر از شهروندان جمهوری اسلامی، متولدین سال‌های بعد از انقلاب هستند و سابقه‌ای از انقلاب و طاغوت ندارند. باید تلاش کنیم راه امام و زیبایی‌های انقلاب را به مردم بشناسانیم و همچنین افراد حاضر در این جلسه ضرورت تبیین و معرفی انقلاب با زبانی شیرین برای نسل فعلی را مورد اجماع قرار دادند.

در این جلسه تصمیم گرفته شده است با هماهنگی دفتر احمدی نژاد جلسه دیگری هم تنظیم و برگزار شود و علاوه بر تعدادی از نمایندگان تهران و شهرستان، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر، مهدی خورشیدی( داماد احمدی نژاد) و مجید امیدی شهرکی ، مهدی کوچک زاده ، سیدحسین نقوی‌حسینی، روح الله حسینیان حضور داشتند.

روح الله حسینیان که پیشنهاد دهنده دیدار نوروزی نمایندگان با احمدی نژاد بوده پیش از این بیان کرده است : اگر احمدی نژاد بخواهد به قدرت برگردد به دلیل عملکرد بسیار عالی و آباد کردن و نوسازی کشور که در طول تاریخ سابقه ندارد حتما از او حمایت خواهم کرد. و عزتی که آقای احمدی نژاد برای ما آورد بی نظیر بود،در قلب دشمن قرار می‌گرفت و آن پیام اسلام که پیام آزادی بخش برای جهان بود را به گوش همه مستکبرین می رساند!

هرچند که احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش توجه واعتقادی به کار تشکیلاتی نداشت و احزاب و گروها در این دوره با رکود مواجه شدند اما آنچه از شواهد بر می آیداین است که در صدد است تا جریانی را حول محور خود جمع کند و اعضای جبهه پایداری که خواسته و یا ناخواسته متولد دوران محمود احمدی نژاد هستند از این دسته اند.

محمد جواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی در ارزیابی شعارهای تخریبی احمدی نژاد علیه دولت به ایرنا گفت: حضور احمدی نژاد در عرصه سیاست تنها برای یک دوره برنامه ریزی نشده بود. وی و حلقه دوستانش از هر فرصتی برای بازگشت به قدرت استفاده می کنند. چنانچه در انتخابات 94 شاهد حضور گسترده اکثریت وزرا و نیروهای احمدی نژاد بودیم. آنها توانستند با امکانات مالی فراوانی که طی دوره های نهم و دهم ریاست جمهوری برای خودشان فراهم و با آن خود را به عنوان یک طبقه ثروتمند نوظهور معرفی کردند وارد عرصه قدرت شوند و کرسی هایی از مجلس دهم را به خود اختصاص دهند. بی تردید شخص احمدی نژاد یا چهره ای نمادین از این جریان که بتواند منویات و خواسته های این مجموعه را تعقیب کند وارد فضای انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

وی افزود اینها از فردای روزی که روحانی سر کار آمد دولتش را آماج حملات خود قرار دادند. رسانه هایشان بدون وقفه و مستمر به تخریب دولت مشغول بوده و هستند. با این حملات رویکردی سلبی را نسبت به دولت آقای روحانی اتخاذ کرده اند. در بعد ایجابی نیز با کاندیدای خود به رقابت بر سر تصاحب ریاست قوه مجریه خواهند پرداخت.

طیف پایداری همچنان در صدد حمایت های بی چون و چرا از احمدی نژاد است و همچنان فریادهای حمایتگرایانه اش از منافع ملی را بر سر دولت یازدهم میکشد و در برابر عملکرد دولت گذشته ساکت است، اما اصولگرایان دیگر گرایشی به احمدی نژاد ندارند و حساب خود را از تندروی های پایداری جدا کردند و انتخابات هفتم اسفند گویای این نظر است.

محسن کوهکن عضو جبهه پیروان درباره امکان همکاری جریان اصولگرایی با احمدی نژاد در انتخابات آتی به ایسکانیوز گفته است:آقای احمدی نژاد و برخی از مشاوران اعظم وی سال های سال است که از اصولگرایی تبری جستند در نتیجه دیگر در اصولگرایان تمایلی به سمت و سوی او وجود ندارد.

وی تاکید کرد:با اطلاعاتی که از اشخاص حقیقی تاثیرگذار دارم احتمال اینکه جریان اصولگرا به سمت احمدی نژاد سوق یابد یک درصد هم نیست.

203/201

کد خبر: 623634

وب گردی

وب گردی