ساخت ربات هیدرولیکی با استفاده از چاپگر

محققان MIT نوعی ربات غول‌پیکر دونده با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته‌اند که نقطه عطفی در ساخت ربات است چون فقط بعد از چاپ با یک موتور و باتری کار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نخستین نمونه این ربات بسیار کوچک است اما ثابت می‌کند که چاپگر سه‌بعدی و جوهرافشان با کمی مواد جامد، مایع و نور UV قادر به ساخت آن هستند.

آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی MIT در چاپ هیدرولیک پیشقدم بوده و در این مورد از پمپ‌های انباشته از مایع در طی فرآیند ساخت استفاده کرده است.

پژوهشگران برای اولین بار با استفاده از چاپگر سه‌بعدی قابل دسترس رباتی را با مواد جامد و مایع ساخته‌اند. مراحل ساخت این ربات 22 ساعت به طول انجامید که با توجه به پیچیدگی ساخت این مدت زمان اندکی است.

محققان ربات کوچکی با 6 بازو ساخته‌اند که با استفاده از 12 پمپ هیدرولیکی که تمامی آنها با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته شده بود حرکت می‌کند.

ترکیب مایعات در فناوری چاپ سه‌بعدی کار دشواری است اما گروه محققان MIT کشف کردند چاپگر جوهرافشان قادر است با استفاده از قطرات ته‌نشین شده منفرد موادی به اندازه 20 تا 30 میکرون که کمتر از قطر نیمی از عرض موی انسان است را تولید کند. این چاپگر مواد را در لایه‌های مختلف خوابانده و با نور UV آنها را فرآوری می‌کند.

دانیل روس مدیر این آزمایشگاه گفت: نتیجه این تحقیق ساخت ربات هیدرولیک بوده که عملا قادر به حرکت است.

20103

کد خبر: 623644

وب گردی

وب گردی