نشست مشترک مدیران مدارس سما با مدیر مشارکت های مردمی آموزش و پرورش

نشست مشترک مدیران مدارس سما تهران با رضایی مدیر اداره کل مشارکت های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور دکتر زرهانی معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، دکتر آزادبر معاون سما تهران و مدیران مدارس سما این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید احمدی زرهانی با حضور در این نشست ضمن قدرانی از تمامی تلاش ها و مساعی مدیران در سال گذشته، برای آنان در سال جدید موفقیت، سربلندی و پیروزی در تمامی مراحل زندگی را از خداوند منان مسئلت داشت.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما با سهل و ممتنع برشمردن کار مدرسه داری جمله ای را از کانت فیلسوف عصر روشنگری با این مضمون که در بین مسائل و امور، دو هنر کشور داری و هنر تعلیم و تربیت از همه هنرها مشکل تر است، عنوان داشت.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه معلمین، کلید هرگونه تغیر و تحول را در دست آنان دانست و گفت:« برای پیش بینی آینده هر جامعه ای می توان با نگاه به مدارس ابتدایی، آن را ترسیم کرد.

وی با ایجاد پرسش در ذهن مدیران حاضر مبنی بر اینکه ما تا چه میزان توانسته ایم دانش آموزان خود را اهل تعمق، تعقل و دارای روحیه پرسشگری و تعامل بار بیاوریم آنان را به تفکر بیشتر در این موضوعات و چاره اندیشی در این خصوص دعوت کرد.

زرهانی مدارس را سرآغاز تحول دانست و گفت : تحول باید از مدارس آغاز شود و برای ایجاد این تحول می بایست روش های کهنه خود را به روز کنیم، چنانچه به روش های کهنه خو کنیم متوسط الحال باقی خواهیم ماند، باید روش هایی مبتنی بر ایجاد انگیزه، پرورشِ قوه خلاقیت، و میدان دادن به دانش آموزان برای مشارکت در رهبری آموزشی را بر گزینیم.

ریاست سازمان سما در جایی از سخنان خود بهره گیری از امکانات جدید فضاهای مجازی با رعایت استاندارهای مصوب آموزش و پرورش را در شرایط کنونی ضروری و لازم برشمرد.

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما تعلیم و تربیت درست را هدف اصلی مدارس سما عنوان کرد و گفت: میل والدین به مشارکت در فعالیت های مربوطبه تعلیم و تربیت برگ برنده ماست، ما باید با طرح ریزی درست، آثار مطلوب این مشارکت را به آنان نشان دهیم تا برای فعالیت های بیشتر تشویق شوند.

وی در ادامه پیشرفت مدارس موفق را در گرو ارتباط مثلث طلایی تعلیم و تربیت مشتمل بر دانش آموزان، اولیا و معلمان دانست و درخصوص ویژگی ها و قابلیت های هر یک از سه ضلع این مثلت توضیحاتی را ارائه داد.

بهره گیری از توانمندی ها، مهارت ها و تخصص اولیای دانش آموزان، برگزاری آموزش های ضمن خدمت و دوره های بازآموزی برای معلمان، پرهیز از ریاکاری، فعال سازی دست های توانا در کنار ذهن های فعال، تعریف درست نقش ها در مدارس، استفاده از تجارب جدید تعلیم و تربیت هم در حوزه اسلامی و هم در حوزه جهانی، بهره گیری از تجارب ارزنده سایرین و انعکاس درست فعالیت ها و دستاوردها به دور از درشت نمایی از دیگر مواردی بود که در این جلسه توسط دکتر زرهانی به مدیران مدارس سمای تهران توصیه شد.

در این جلسه همچنین از سوی دکتر زرهانی پیشنهاد اعطای نشان های لیاقت، علمی، ایثار، توانمندی، فرهنگی و ... به دانش آموزان طرح شد.

20101

کد خبر: 623722

وب گردی

وب گردی