توضیحات علی جنتی درمورد وضعیت کیارستمی و فیلم خانه دختر

اکران خصوصی فیلم «نیم رخ ها» شب گذشته، 23 فروردین، در سینما فرهنگ برگزار شد، علی جنتی که در این مراسم حضور داشت، درباره فیلم «خانه دختر» و پیگیری روند بهبود عباس کیارستمی توضیحاتی را ارائه داد.

علی جنتی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز، درباره اینکه چه زمانی وزیر ارشاد از عباس کیارستمی عیادت خواهد کرد، گفت: فرصت کنم حتما خواهم رفت، هر چند تلاش خودم را برای بهبود اوضاع ایشان کرده ام. به محض اینکه متوجه شدم وضع سلامتی کیارستمی اصلا مساعد نیست با دکتر هاشمی، وزیر بهداشت تماس گرفتم و از ایشان خواستم که پیگیر روند درمان این فیلمساز برجسته کشور باشند.

او ادامه داد: پس از عیادت ایشان از کیارستمی، اذعان کرد که اگر پیگیر احوال کیارستمی نمی شدیم قطعا همان شب فوت می کرد. اما الحمدالله الان وضع این فیلمساز رو به بهبود است و برای سلامتی اش دعا می کنم.

در حاشیه این مراسم شهرام شاه حسینی، کارگردان فیلم «خانه دختر» درباره سرنوشت این فیلم از علی جنتی پرسید و وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش، گفت: سه بار «خانه دختر» را دیده ام، هر بار گفتند که این فیلم اصلاح شده است، آخرین دفعه ای که این فیلم را تماشا کردم متوجه شدم که باز هم قابل اکران نیست.

او ادامه داد: وزارت ارشاد، 40 مورد اصلاحیه بر روی فیلم «نهنگ عنبر» داشت که همه اعمال شدند و بعداز اینکه اکران شد، همه دیدند که با چه استقبالی مواجه شد.

جنتی تاکید کرد: بسیاری از فیلمسازان علاقمند هستند فیلمنامه مختصری به ما بدهند برای گرفتن پروانه ساخت و بعد در زمان تولید همه چیز تغییر می کند، در صورتی که وزارت ارشاد اصلا دوست ندارد که سینماگران دچار خسارت شوند، با این حال بعید می دانم که اصلاحات در فیلم «خانه دختر» به محتوای آن ضربه نزند چون ممیزی هایی که بر این فیلم وارد است محتوایی است.

او افزود: حال اگر آخرین ورژن این فیلم که روی آن اصلاحات صورت گرفته است را ارائه دهید باز هم می بینم و با دکتر ایوبی مشورت خواهم کرد چون من علاقمندم فیلم های که ساخته می شوند اکران شوند. و ما دوست نداریم فیلمی که انقدر برایش زحمت کشیده شدم و برای آن سرمایه گذاری شده است نمایش داده نشود.

503502

کد خبر: 623734

وب گردی

وب گردی