اضافه شدن ظرفیت درمان و ترک سیگار  به مراکز درمان اعتیاد بهزیستی

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اضافه شدن ظرفیت درمان و ترک "سیگار" در مراکز درمان اعتیاد بهزیستی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا محسن روشن پژوه با بیان آنکه یکی از زمینه‌های بروز اعتیاد، مصرف سیگار و دخانیات است گفت: مصرف سیگار و دخانیات در بسیاری از مواقع به عنوان دروازه ورود به مصرف انواع مخدرها، محرک ها و... در نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: به این ترتیب هر نهاد و مرکزی که از اعتیاد پیشگیری می‌کند، ناگزیر است که پیش گیری از دخانیات و سیگار را هم در دستور کار خود قرار دهد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: در گذشته تصور غلطی مبنی بر نامناسب بودن ترک همزمان سیگار و مواد مخدر وجود داشت، درحالیکه طی مطالعات اخیر درمان همزمان سیگار، مواد مخدر و اعتیادآور در افراد مصرف کننده می تواند به ترک هردو آنها کمک کرده و بسیار موثر باشد.

روشن پژوه ادامه داد: براساس این پشتوانه علمی و مبانی تئوری، سازمان بهزیستی کشور تفاهم نامه‌ای را با "مرکز ملی تحقیقات کنترل دخانیات" وابسته به دانشگاه شهید بهشتی منعقد کرده است.

او در ادامه ضمن بیان آنکه این تفاهم نامه دارای ابعاد آموزشی، پژوهشی و اجرایی است گفت: به موجب این تفاهم نامه علاوه بر ارائه آموزشهای پیشگیرانه، ظرفیت درمان سیگار و دخانیات را نیز به طور آزمایشی در مراکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایجاد خواهیم کرد.

105105

کد خبر: 623742

وب گردی

وب گردی