وزارت علوم اعلام کرد: کاهش ۴۵ درصدی وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۵

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از کاهش ۴۵ درصدی وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۵ خبر داد و گفت: این کاهش اعتبار در ارائه وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و غیرانتفاعی تاثیرگذارخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان مهر، با اشاره به وضعیت اعتباروام شهریه در سال جاری گفت: اعتبار وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۵ حدود ۴۵ درصد کاهش یافت.

او با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان سعی خواهد کرد با درآمدهای اختصاصی این کمبود را جبران کند، ادامه داد: ولی در مجموع کاهش ۴۵ درصدی وام شهریه در ارائه این وام به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و غیرانتفاعی تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: اعتبار وام شهریه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال ۹۵ به ۵۵ میلیارد تومان کاهش یافت.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سال گذشته با توجه به اعتبار اختصاص داده شده و درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان توانست ۲۰۵ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کند که ۷۰ میلیارد تومان آن وام عقب افتاده از سال ۹۳ و ۱۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۴ است.

این درحالی است که سال ۹۳ تخصیص وام شهریه توسط سازمان مدیریت تقریبا صفر بود و در سال ۹۴ نیز تنها ۴۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شد.

20104

کد خبر: 623793

وب گردی

وب گردی