اعتکاف دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی /جدول

با نزدیک شدن به ماه رجب و ایام اعتکاف مساجد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مانند سالهای گذشته میزبان دانشجویان معتکف هستند. واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری این مراسم در سال جاری را با ثبت نام از دانشجویان معتکف شروع کردند تا خود را برای میزبانی از معتکفین آماده کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ یکی از دستاورد های دانشگاه آزاد اسلامی، ارزش نهادن به ارزش های انقلاب اسلامی است که از جمله این اقدامات می توان به برگزاری مراسمات مختلفف مذهبی، ترویج فرهنگ رفیع ایثار و شهادت، ابلاغ بخشنامه های مختلف در اعیاد و مراسمات مذهبی و برگزاری مراسم پرفیض و معنوی اعتکاف در ماه رجب است.

ماه رجب ماه خدا; در دانشگاه آزاد اسلامی

با نزدیک شدن به ماه رجب و ایام اعتکاف مساجد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مانند سالهای گذشته میزبان دانشجویان معتکف هستند. واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری این مراسم در سال جاری را با ثبت نام از دانشجویان معتکف شروع کردند تا خود را برای میزبانی از معتکفین آماده کنند.

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای آمادگی هر چه بیشتر واحد های دانشگاهی در میزبانی از معتکفین، در بخشنامه ای، از تشکیل ستاد اعتکاف در استان، واحدها و مراکز دانشگاهی و همکاری لازم با ستادهای اعتکاف در سطح استان و شهرستان های مربوطه جهت اجرای بهتر مراسم معنوی اعتکاف، استفاده از فضای معنوی مساجد دانشگاهی و همچنین مساجد خارج از دانشگاه جهت برگزاری مراسم، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب جهت حضور دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت های رسانه ای، سایت ها و امور تبلیغاتی خبر داد.

او همچنین در این بخشنامه بیان کرده است: با توجه به حضور گسترده دانشگاهیان در این مراسم معنوی و نورانی در سنوات قبل معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه همسو با پیام سال 95 رهبر انقلاب «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در نظر دارد با همکاری هیات های امنای استانی واحدها و مراکز دانشگاهی نسبت به برگزاری مراسم اعتکاف سال جاری اقدام کند.

اعتکاف دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد بوشهر درباره برگزاری درباره برگزاری معنوی اعتکاف در این واحد دانشگاهی می گوید: دانشجویانی که تمایل دارند در مراسم پرفیض اعتکاف شرکت کنند، می‌توانند برای ثبت‌نام، مشخصات خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۷۱۵۶۸۴۰۰۲ ارسال کنند یا با مراجعه به دفا‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واقع در واحد بوشهر (دانشکده فنی ۲، دانشکده تحصیلات تکمیلی و دانشکده علوم انسانی) ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

او با توجه به اینکه همچون سنوات گذشته همه از حق مساوی برای استفاده از این مراسم برخوردار هستند، ادامه داد: مراسم اعتکاف یک نمونه ایده‌آل از اعتقادات معنوی و فرهنگی است که در کنار فضای ملکوتی مساجد، خدمات شایسته‌ای نیز به معتکفان ارائه می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اعتکاف باید در شأن اعتکاف برگزار شود، گفت: اعتکاف نباید به عنوان نوعی سرگرمی یا تنوع در زندگی قلمداد شود و این گونه تفکر، جفای بزرگی به این فریضه دینی است.

او با بیان اینکه اعتکاف نقش مهمی در همدلی و همزبانی دارد، گفت: با وجود اینکه ایام اعتکاف سال گذشته در فصل امتحانات دانشجویان برگزار شد، اما این قشر استقبال بی‌نظیری از اعتکاف داشتند و به طور حتم امسال نیز به لطف پروردگار این مراسم با استقبال بیشتری از سوی جوانان خدا جوی روبه‌رو خواهد شد.

حسینی با تأکید بر برگزاری موفق مراسم اعتکاف در دانشگاه‌ها گفت: اعتکاف باعث تقویت معنویت در جامعه می‌شود.

او ادامه داد: امسال با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر، مکان برپایی اعتکاف برای برادران مسجد امام حسن مجتبی(ع) و اعتکاف خواهران مسجد علی اکبر(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در نظر گرفته شده است.

او گفت: این مراسم روحانی در روزهای ۲، ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۵ و به مدت ۳ روز مصادف با ایام‌البیض رجب برگزار خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی میزبان دانشجویان معتکف شهرستان شاهرود

مراسم اعتکاف دانشجویی با حضور دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود می گوید: به مناسبت ایام ماه مبارک رجب و در راستای شرکت دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه در این روزهای مقدس در فعالیت‌های فرهنگی و دینی مراسم باشکوه اعتکاف در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی رضوانی افزود: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان برگزار گردید مقرر شد تا دختران دانشجو در مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جهت امر معنوی اعتکاف حضور یابند و پسران نیز در دانشگاه صنعتی شاهرود مستقر شوند.

او با ابراز خرسندی از این توفیق الهی که نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شده و با تأکید بر اینکه این واحد دانشگاهی همه‌ساله میزبان چنین رویداد بزرگی است گفت: این مراسم از روز پنجشنبه 2 اردیبهشت آغاز و تا 4 اردیبهشت‌ماه با برگزاری برنامه‌هایی چون نماز جماعت به امامت امام‌جمعه شاهرود، دعوت از مسئولان فرهنگی شهرستان، جلسات هم‌اندیشی و مسابقات فرهنگی، پاسخ به شبهات و سؤالات دینی و فرهنگی و سخنرانی‌های ویژه انجام می‌شود.

ثبت‌نام در اعتکاف دانشجویی واحد همدان تا 25 فروردین

طالقانی ورکشی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان از آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد و در ادامه اضافه کرد: بر اساس سنت نبوی همه‌ساله در ایام‌البیض ماه رجب اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود..

او با بیان اینکه عنصر معنویت در اعتکاف دانشجویی بیش از اعتکاف سایر اقشار جامعه است، گفت: دلیل این امر حضور یکدست جوانان مشتاق و متدین آن‌ هم از طیف خاصی که همه دانشجو هستند، نشأت‌ گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: امسال هم طبق سال‌های گذشته دانشگاه‌های شهر همدان بنا دارند که اعتکاف متمرکز دانشجویی را آغاز کنند که ثبت‌نام آن آغاز شده و تا ۲۵ فروردین فرصت باقی است..

اودر ادامه می گوید: ماهیت اعتکاف انزوا و ارتباط باخداست اما برنامه‌های معنوی و فرهنگی نیز برای اعتکاف دانشجویی پیش‌بینی‌شده که اجرا خواهد شد.

مسجد شهید صدوقی واحد یزد برای سومین سال میزبان دانشجویان خواهر معتکف است

ستاد برگزاری اعتکاف دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی تشکیل شده از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان خواهر در ایام میلاد حضرت علی (ع) به میزبانی این دانشگاه و حضور دانشجویان برخی از دانشگاه‌های دیگر یزد خبر داد.

مراسم اعتکاف دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

مراسم اعتکاف دانشجویی خواهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج امسال با حضور حدود 270 نفر از خواهران در این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

مراسم اعتکاف در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ 1/2/95تا4/2/95(13تا 16 رجب)

واحد دانشگاه

نحوه ثبت نام

زمان برگزاری مراسم اعتکاف

پایان مراسم

واحد علوم و تحقیقات

وب سایت واحد علوم و تحقیقات

95/2/1

4/2/95

واحد بوشهر

به سامانه پیامکی

2/2/95

4/2/95

واحد همدان

حوزه معاونت فرهنگی

2/2/95

4/2/95

واحد رودهن

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

2/2/95

4/2/95

واحد شبستر

دفتر فرهنگ اسلامی

2/2/95

4/2/95

واحد شهریار

آموزش دانشگاه

2/2/95

4/2/95

واحدکرج

2/2/95

4/2/95

واحد سما اندیشه

دفتر فرهنگ اسلامی

2/2/95

4/2/95

واحد نکا

دفتر فرهنگ

2/2/95

4/2/95

واحد ورامین پیشوا

دفتر فرهنگ

2/2/95

4/2/95

20103

کد خبر: 623797

وب گردی

وب گردی